A treia asfaltare pe Podul de la Brăila, în doar nouă luni de la inaugurare

Publicat: 16 apr. 2024, 06:07, de Vlad Stefan Orjan, în Transporturi , ? cititori
A treia asfaltare pe Podul de la Brăila, în doar nouă luni de la inaugurare

Podul de la Brăila, o lucrare de infrastructură de amploare cu o investiție de 500 de milioane de euro, se confruntă din nou cu dificultăți, iar astăzi circulația pe sensul Tulcea – Brăila este restricționată la o singură bandă din cauza lucrărilor de reparații asupra asfaltului. Aceasta marchează a treia intervenție de acest fel în doar nouă luni de la inaugurare.

Inaugurat pe 6 iulie 2023, podul a început să prezinte primele semne de uzură doar o lună mai târziu, atunci când denivelările și crăpăturile în asfalt au început să devină evidente. Mai mult, pe rețelele sociale au apărut imagini cu șuruburile din parapeții de siguranță scoase cu mâna de trecători, iar ulterior, s-a descoperit că doar 401 din cele 100.000 de șuruburi nu erau prinse corespunzător.

Problemele s-au accentuat pe 20 octombrie 2023, atunci când au fost identificate infiltrații la 12 metri adâncime în structura de rezistență de sub apă. Șeful CNAIR a avertizat că remedierea acestor infiltrații ar putea slăbi sistemul de prindere al pilonilor podului, ceea ce ar constitui o situație extrem de periculoasă.

În ciuda garanției de 10 ani asupra lucrării, care ar trebui să acopere orice reparație, inclusiv aceste intervenții repetate asupra asfaltului, întrebările privind calitatea lucrării și responsabilitatea constructorului continuă să rămână în centrul atenției. Astfel, în timp ce autoritățile continuă să intervină pentru a menține siguranța și funcționalitatea podului, se ridică întrebări legate de calitatea și durabilitatea acestei investiții majore în infrastructură.