Acțiunile Renault, în scădere, după ce a anunțat că-și suspendă activitatea la uzina din Moscova

Publicat: 24 mart. 2022, 18:30, de Otilia Caloian, în Business , ? cititori
Acțiunile Renault, în scădere, după ce a anunțat că-și suspendă activitatea la uzina din Moscova
Sursa foto: Pixabay.com

Acţiunile constructorului auto francez Renault au scăzut joi la debutul tranzacţiilor la Bursa de la Paris, după ce proprietarul Dacia a anunţat suspendarea activităţilor de la uzina din Moscova şi evaluarea opţiunilor cu privire la participaţia deţinută la constructorul rus AvtoVAZ.

În jurul orei 08:11 GMT, acţiunile Renault erau în scădere cu aproape 2%, acestea fiind cele mai mari pierderi înregistrate de o acţiune din indicele blue chip CAC40 al Bursei de la Paris, informează Reuters.

Consiliul de Administraţie al Grupului Renault s-a întrunit miercuri şi a decis că „activităţile fabricii Renault din Moscova sunt suspendate din această zi„. Această fabrică produce SUV-uri Duster, Kaptur, Arkana şi Nissan Terrano. De asemenea, „grupul evaluează posibilele opţiuni privind participaţia sa în AvtoVAZ”, deţinută în proporţie de 69% de Renault de la sfârşitul anului 2016 şi lider pe piaţa rusă cu marca Lada, se mai arată în comunicatul de presă difuzat miercuri de Renault.

„Credem că această mutare strategică ar putea redirecţiona atenţia investitorilor spre operaţiunile de bază ale Renault, care au fost în mare parte restructurate în ultimii ani”, susţin analiştii de la JP Morgan, citatți de Reuters.

Renault este constructorul auto occidental cu cea mai mare expunere pe piaţa din Rusia. Potrivit analiştilor, Rusia este a doua cea mai importantă piaţă pentru Renault, unde constructorul auto generează anual venituri de aproximativ cinci miliarde de euro, adică aproximativ 12% din cifra de afaceri a Renault. Comparativ, în cazul rivalilor BMW AG, Mercedes-Benz Group AG şi Volkswagen AG doar aproximativ 2% din vânzările lor sunt în pericol.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Otilia Caloian și-a început cariera jurnalistică la începutul anilor 2.000. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Finanțe-Bănci. Este specializată în jurnalismul economic și de ... vezi toate articolele