Acţiunile unui cunoscut producător de hârtie igienică au căzut la bursă cu peste 10% în prima săptămână după alegeri
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/05/toilet-paper-4941765_1280.jpg)
Acţiunile grupului de companii Vrancart Adjud, unul dintre cei mai importanţi producători de hârtie igienico-sanitară şi carton ondulat din România, au scăzut cu peste 10% în ultima săptămână, la Bursa de Valori Bucureşti (BVB). Este una dintre cele mai severe căderi dintre companiile listate la Bursă, în prima săptămână după primul tur al alegerilor prezidenţiale, când piaţa a reacţionat la incertitudinile din zona politică, care s-au adăugat celor din zona economică.
Acţiunile Vrancart au o scădere de peste 20% de la începutul anului
Acţiunile Vrancart au o scădere de peste 20% de la începutul anului. Unul dintre cei mai importanți jucători din industria hârtiei și cartonului din România, având un portofoliu diversificat de companii care acoperă întregul lanț valoric, de la reciclare la producție și distribuție, Vrancart este furnizor de şerveţele, hârtie igienico-sanitară şi prosope de bucătărie pentru sectorul HoReCa, cunoscutul brand premium Mototol fiind în portofoliul său.
În condiţiile incertitudinilor pe pe scena politică şi din zona economică, este posibil ca piaţa să anticipeze o scădere a bugetului românilor pentru turism şi mersul la restaurant, iar livrările pe segmentul HoReCa să fie afectate, care se adaugă creşterii cheltuielilor cu materiile prime.
Vrancat are în acţionariat fonduri foarte puternice, respectiv Lion Capital şi Paval Holding, vehiculul de investiţii al fraţilor Pavăl, patronii de la Dedeman.
Pentru 2024, Vrancart a raportat o cifră de afaceri de 396 milioane lei, în scădere de la 412 milioane lei în anul precedent, şi pierderi de 11,3 milioane lei.