Adina Vălean: România a aplicat pentru un pod rutier peste Dunăre, cu o componentă feroviară

Publicat: 07 dec. 2023, 20:30, de Mariana Olteanu, în ACTUALITATE , ? cititori
Adina Vălean: România a aplicat pentru un pod rutier peste Dunăre, cu o componentă feroviară
Adina Valean_INQUAM_Photos_George_Calin

România a depus un proiect în cadrul apelului de proiecte pe mobilitate militară pentru realizarea podului Giurgiu – Ruse II. Anunțul a fost făcut de către Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi.

„România a aplicat cu un proiect în cadrul apelului de proiecte pe mobilitate militară. Eu mă aşteptam să fie în cadrul apelului de proiecte generale, dar s-a optat pentru această variantă în cadrul apelului de mobilitate militară, ale cărui rezultate eu le pot face publice în 15 decembrie. Deci, suntem puţin în avans. Practic, fiind un apel competitiv de proiecte ai cărui câştigători nu au fost anunţaţi – şi vorbesc la nivelul întregii Uniuni Europene – nu pot să zic astăzi dacă proiectul este câştigător”, a spus Adina Vălean, întrebată de jurnalişti despre Podul Giurgiu – Ruse II.

Adina Vălean a venit cu completări și a declarat că România a aplicat pentru un pod rutier cu o componentă feroviară. În total, valoarea studiului de fezabilitate este de 6 milioane de euro.

„Noi am finanţat cu 570 de milioane de euro legătura feroviară Bucureşti – Giurgiu. Atenţie, nu aşa că ne-a venit nouă ideea, ci pentru că acesta era un proiect al României, care făcea parte dintr-un coridor şi care trebuie să aibă continuitate spre sud. Deci, este puţin de neînţeles în momentul de faţă pentru Comisia Europeană faptul că nu avem un proiect mai solid pentru un nou pod feroviar la Bucureşti – Giurgiu, dar avem asigurări că există această intenţie şi că acest nou pod Giurgiu Ruse va fi gândit să aibă şi o componentă feroviară. În rest, ceea ce se întâmplă în momentul de faţă, îmi dau seama că e o presiune specială pe punctul de trecere a frontierei.

Vă spun sincer că în momentul de faţă sunt presiuni pe toate punctele de trecere ale frontierei în multe locuri din Europa, în mod special pentru ţările care nu sunt în Schengen, România şi Bulgaria, şi cred că e nevoie de o organizare foarte inteligentă şi eficientă a felului în transportatorii rutieri care stau în cozi la frontieră reuşesc să treacă mai repede”, a declarat Adina Vălean.