AEP: Cum pot vota românii din străinătate, chiar dacă au actele expirate

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a prezentat luni condițiile pe care trebuie să le îndeplinească românii cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate pentru a vota la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din 6 decembrie 2020. În anumite cazuri, se acceptă chiar și documente expirate înainte de 1 martie 2020.

Conform unui comunicat de presă transmis de AEP, persoanele care fac dovada că au domiciliul sau reşedinţa în străinătate îşi pot exercita dreptul de vot la orice secţie de votare din străinătate, pe baza unui act de identitate.

Documentul care atestă reşedinţa în străinătate poate fi prezentat biroului electoral al secţiei de votare din străinătate, în original, în copie sau în format electronic, după caz.

Alegătorul cu reşedinţa în străinătate care deţine un document ce atestă reşedinţa în străinătate, al cărui termen de valabilitate a expirat în perioada 1 martie – 6 decembrie 2020, îşi poate exercita dreptul de vot conform regulilor mai sus menţionate.

Până cel mai târziu cu 48 de ore înaintea primei zile a votării, Ministerul Afacerilor Externe întocmeşte şi aduce la cunoştinţă publică lista documentelor ce atestă reşedinţa în străinătate ale căror termene de valabilitate au expirat anterior datei de 1 martie 2020 şi care sunt considerate valabile de statul emitent.

Potrivit Deciziei nr. 35/2020 a Biroului Electoral Central (BEC), alegătorul care deţine un act de identitate dintre cele prevăzute de lege, al cărui termen de valabilitate a expirat în perioada 1 martie – 6 decembrie 2020, îşi poate exercita dreptul de vot la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2020 în baza acestuia.

Alegătorul cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, care a optat să îşi exercite dreptul de vot prin corespondenţă şi pentru transmiterea votului prin corespondenţă în ţară trebuie să expedieze plicul exterior conţinând opţiunile de vot pentru Senat şi pentru Camera Deputaţilor cu suficient timp înaintea datei votării, pentru a asigura livrarea acestora până cu 3 zile înaintea datei votării, inclusiv, mai precis data de 3 decembrie 2020, la sediul biroului electoral pentru votul prin corespondenţă.

În cazul în care alegătorul apreciază că plicul conţinând opţiunile de vot nu va ajunge la timp în ţară, are posibilitatea de a-l depune la orice operator de curierat sau îl poate transmite la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular, după caz, pe cheltuiala sa.

De asemenea, plicul exterior sigilat poate fi depus şi personal de către alegător la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular, după caz.

Mai multe articole...

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole