Afacerile din retail au crescut cu 1,5% în primele două luni. Scăderi apar doar la vânzările de carburanți

Publicat: 05 apr. 2021, 13:30, de Răzvan Zamfir, în Shopping , ? cititori
Afacerile din retail au crescut cu 1,5% în primele două luni. Scăderi apar doar la vânzările de carburanți
Magazin alimentar

Retailul, cel mai important barometru al consumului privat, a înregistrat o creștere a afacerilor cu 1,3% în luna februarie, ca serie brută, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările de produse nealimentare, care au marcat un plus de 7,1% de la an la an, arată datele INS.

Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut în februarie cu 1,1% față de februarie 2020, în vreme ce vânzările de car­bu­ranți au scăzut cu 9,1%.

Comparativ cu luna ianuarie, volumul cifrei de afaceri din retail, serie brută, a crescut pe ansamblu cu 0,2%, datorită avansului înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,8%) şi la vânzările de produse nealimentare ( plus 0,2%). Comerțul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule a scăzut cu 5%.

În perioada ianuarie-februarie 2021, volumul cifrei de afaceri din retail, serie brută a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (plus 6,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 1,4%).

Comerțul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu  7,5%.

Creșterea afacerilor din comerțul cu amănuntul s-a făcut remarcată de la mijlocul anului trecut, profitând și de explozia comerțului online, împins de perioada de lockdown, da și de restricțiile din magazine.