Afacerile din retail au crescut cu 1,5% în primele două luni. Scăderi apar doar la vânzările de carburanți

Retailul, cel mai important barometru al consumului privat, a înregistrat o creștere a afacerilor cu 1,3% în luna februarie, ca serie brută, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările de produse nealimentare, care au marcat un plus de 7,1% de la an la an, arată datele INS.

Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut în februarie cu 1,1% față de februarie 2020, în vreme ce vânzările de car­bu­ranți au scăzut cu 9,1%.

Comparativ cu luna ianuarie, volumul cifrei de afaceri din retail, serie brută, a crescut pe ansamblu cu 0,2%, datorită avansului înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,8%) şi la vânzările de produse nealimentare ( plus 0,2%). Comerțul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule a scăzut cu 5%.

În perioada ianuarie-februarie 2021, volumul cifrei de afaceri din retail, serie brută a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (plus 6,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 1,4%).

Comerțul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu  7,5%.

Creșterea afacerilor din comerțul cu amănuntul s-a făcut remarcată de la mijlocul anului trecut, profitând și de explozia comerțului online, împins de perioada de lockdown, da și de restricțiile din magazine.

Mai multe articole...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole