Aglomerație și nervi, la metrou. Care sunt cele mai afectate magistrale de criza trenurilor

Publicat: 22 mai 2023, 09:59, de Florentin Lucaniuc, în ECONOMIE
Aglomerație și nervi, la metrou. Care sunt cele mai afectate magistrale de criza trenurilor

De luni dimineață, circulația garniturilor de metrou a fost dată peste cap de decizia Metrorex de a scoate din traseu foarte multe trenuri.

Cea mai dificilă situație se întâlnește pe M3 Preciziei – Anghel Saligny unde intervalul de circulație este de 9 minute și au fost scoase două trenuri din 12. Pe M1 și M4 Dristor Pantelimon și, respectiv Gara de Nord Străulești intervalele de circulație vor fi de opt minute circulând 16 din 17 trenuri și, respectiv, cinci din șase trenuri.

În fine pe magistralele M2 și M5 intervalele de circulație vor fi de șase minute pe acestea aflându-se 13 trenuri din 16 și, respectiv șase din șase trenuri planificate. În total deci flota Metrorex are un minus de șapte rame care nu au efectuată revizia astfel încât să poată circula.

Mai multe trenuri sunt reținute în depouri ca urmare a faptului că au atins un kilometraj de un milion de kilometri la care trebuie schimbate anumite piese ce nu sunt disponibile în prezent.

Criza trenurilor de metrou. 9 minute interval de circulație

La finele săptămânii trecute Metrorex a informat că, în perioada imediat următoare, programul de circulație a trenurilor de metrou va suferi modificări pe toate magistralele, iar intervalele de circulație ar putea ajunge până la 10 minute în orele cu vârf de trafic.

Aceasta se va întâmpla „din cauza neasigurării numărului suficient de trenuri, de către Alstom Transport S.A. – prestator al serviciilor de mentenanță a trenurilor de metrou, conform graficelor de circulație asumate”, a spus Mariana Miclăuș, scrie clubferoviar.ro