Agricultorii se tem de al doilea val de coronavirus în lunile următoare

Companiile din agricultură au fot afectate de pandemia de COVID-19 și s-au orientat tot mai mult către digitalizare pentru a continua afacerile, dar se tem de un al doilea val de infectări în perioada septembrie/octombrie.

„Mai mult ca niciodată, anul acesta fermierii au arătat deschidere către digitalizare”,arată un nou studiu calitativ lansat de EXACT Business Solutions, studiu care a avut ca obiectiv principal explorarea în profunzime a  impactului Covid-19 asupra jucătorilor din agribusiness, dar și evaluarea planurilor de viitor şi evoluţia pieţei de agribusiness ȋn 2021. Metodologia care a stat la baza acestui studiu constă ȋn interviuri ȋn profunzime, cu o durata de 30-60 de minute, cu reprezentanţi ai companiilor de inputuri pentru agricultură (seminţe și produse pentru protecţia plantelor), reprezentanţi ai companiilor de distribuţie (locală, regională şi naţională), dar mai ales ai fermelor din România (mici, medii, mari/cooperative).

„Unul dintre cele mai importante insight-uri pe care ni le-a relevat acest studiu a fost deschiderea și adaptarea rapidă a companiilor ȋn ce priveşte soluţiile digitale care aduc plusvaloare în agricultură”, susţine Violeta Niculae, Director Executiv EXACT Business Solutions şi coordonator al acestui studiu.

Activitatea de business ȋn timpul pandemiei: Majoritatea companiilor au luat decizia de continuare a activităţii cu respectarea regulilor de protejare a angajaţilor (distanţare, susţinerea angajaţilor cu măşti, dezinfectanţi)- arată studiul; ȋn unele cazuri s-a decis suspendarea temporară a activităţii, stoparea sau regândirea investiţiilor ȋn curs. Cu toate acestea, activităţi precum cele de pregătire a terenului, ȋnsămânţare sau consultanţă tehnică nu au avut de suferit.

Conform studiului, majoritatea companiilor s-au orientat către digitalizarea activităţii: implementarea programelor de vânzări sau consultanţă tehnică prin mijloace tehnice moderne, utilizarea de drone pentru urmărirea suprafeţelor fermierilor etc.

Viitorul este nesigur

Deşi majoritatea companiilor s-au confruntat cu dezorientarea privind fluxul activităţii ȋn primele săptămâni de la ȋnceputul crizei, au apărut ȋntr-un timp relativ scurt și soluţiile, precum găsirea unor canale de comunicare viable şi eficiente care să ȋnlocuiască ȋntâlnirile faţă ȋn faţă.

Ȋn timpul pandemiei au apărut şi probleme privind importurile şi asigurarea stocurilor de marfă (transporturi intârziate, carantinări ale şoferilor, dificultăţi privind transportul intern către diverse locaţii) mai arată studiul.

Planuri de viitor: Ȋn ce privește planurile de viitor ale jucătorilor din agribusiness, există temeri că va urma un al doilea val ȋn septembrie/octombrie, care ar putea afecta mai profund domeniul de activitate al fiecăruia (noi restricţii privind transporturile sau activitatea ȋn sine, ȋncasări ȋntârziate, risc de ȋmbolnăviri) care ar putea prejudicia activitatea curentă.

Pentru a face faţă provocărilor, companiile din agribusiness intenţionează să ia măsuri atat tactice cat si strategice, precum: protejarea angajaţilor, monitorizarea permanentă a competitiei si a pieţei, implementarea de studii de piaţă pentru ȋnţelegerea nevoilor clienţilor şi a partenerilor etc.

Piaţa de agribusiness ȋn 2021: Pentru multe dintre companii, anul viitor poate fi considerat unul imprevizibil, atât din perspectiva crizei Covid-19, dar mai ales din cauza secetei prelungite care a afectat dramatic culturile.

Fermierii sunt cei mai afectaţi şi condiţionaţi de climă ȋn activitatea lor, deoarece majoritatea nu dispun de sisteme de irigaţii performante.

„Singura dorinţă pentru anul 2021 este să rămânem, măcar, cu ce avem” (reprezentant firmă distribuţie regională).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...