Agroland va deschide cel puțin 8 magazine MEGA și așteaptă afaceri de 40 de milioane de euro anul acesta

Publicat: 02 mart. 2021, 12:45, de Răzvan Zamfir, în ESENȚIAL , ? cititori
Agroland va deschide cel puțin 8 magazine MEGA și așteaptă afaceri de 40 de milioane de euro anul acesta

Agroland, companie lansată în 2009 și deținută în proporție de 76,5% de Horia Cardoș (53 de ani), va deschide în 2021 cel putin opt noi unități Agroland MEGA, primele trei, în Afumați, Vaslui și Târgu Secuiesc, deja inaugurate, în primele două luni. Compania mizează pe afaceri în creștere cu 15%-20%, adică circa 40 de milioane de euro în 2021 și are circa 250 de magazine la nivel național.

„În martie  – aprilie deschidem unitățile din Craiova, Sfântu Gheorghe și Bolintin Vale. Investiția medie pentru un magazin tradițional, care în trecut avea o suprafață ce varia între 80 mp și 100 mp, este de aproximativ 15.000 – 20.000 euro. Ne concentrăm pe deschiderea de unități MEGA, dar vom deschide și magazine tradiționale. Conceptul MEGA înseamnă atât spații cu 300% mai mare decât cele ale magazinelor tradiționale, cât și îmbunătățiri atât la experiența clienților: cât și la aranjarea produselor sau personal instruit. Pentru o unitate MEGA construită de la zero, investim în medie cam 500.000 euro, iar pentru magazinele deschise în spații închiriate, costurile sunt în jur de 140.000 – 150.000 euro, excluzând stocurile de marfă”, explică Horia Cardoș.

Compania a fost unul dintre favorizații pandemiei de coronavirus, cu afacerile în creștere anul trecut, și cel mai profitabil de la înființare.

„Pentru noi, 2020 a fost unul dintre cei mai fructuoși și mai alerți ani, din punctul de vedere al businessului. Pot spune că a fost cel mai profitabil an de la înființarea companiei, dar prefer să aștept rezultatele finale pe 2020. La finalul primului semestru, am raportat o cifră de afaceri de 25,5 milioane euro, mai mare cu 18% față de aceeași perioadă din 2019. Profitul net a fost de patru ori peste cel înregistrat în 2019. Am păstrat același ritm și în al doilea semestru din 2020, iar până la sfârșitul lui octombrie, am atins o majorare a vânzărilor de aproximativ 35%, comparativ cu același interval din 2019”, explică proprietarul Agroland.

Creștere de 30% la gamele principale de produse

.„Am înregistrat o creștere semnificativă, de peste 30%, pe gamele principale de produse: îngrijirea animalelor de companie, grădinărit și hobby farming. În concluzie, anul trecut am avut profit și în al doilea semestru, fapt ce nu s-a mai întâmplat de mult timp, natura businessului nostru fiind sezonieră, cu un vârf în primele șase luni ale anului, când realizăm, de regulă, cam două treimi din cifra de afaceri anuală”, susține Cardoș..

Compania a continuat șă-și extindă rețeaua, a preluat activitatea Avicola București, sucursala Mihăilești, și a intrat, astfel, pe piața ouălor de consum. De asemenea, Agroland a inaugurat prima unitate MEGA din București și a continuat demersurile de listare a acțiunilor pe sistemul multilateral operat de BVB. De altfel, listarea s-a făcut ieri. Acţiunile Agroland Business System (AG) au cumulat transferuri de 13,93 milioane de lei în prima zi de prezenţă la BVB.

Ieri, titlurile Agroland au încheiat ziua la 21,2 lei, după ce au atins un maxim de 22,8 lei, ceea ce conferă companiei o valoarea de piaţă de aproape 249,54 milioane de lei, de aproape cinci ori peste cea oferită de preţul de 4,5 lei/acţiune, la care s-a încheiat plasamentul privat din noiembrie a anului trecut.

Premise bune pentru acest an

Deschiderea programată de noi magazine, listarea cu succes la BVB, l-au umplut de optimism pe antreprenorul din Timișoara.

„Cum oamenii vor continua, cel puțin în prima jumătate din 2021, să petreacă mare parte din timpul acasă, vor crește segmentele de produse destinate grădinăritului, îngrijirii animalelor de companie și hobby farming-ului. Ne așteptăm ca 2021 să fie un an cel puțin la fel de bun precum 2020, dacă situația va evolua în același mod. În 2021 țintim o creștere a cifrei de afaceri de circa 15% – 20%, are odată realizată, vom ajunge la 40 milioane euro. Ne vom concentra pe extinderea rețelei de retail, atât cu unități MEGA cât și tradiționale. Vizăm și proiecte din zona de fonduri europene, pe care le vom investi în platforma Avicola București, sucursala Mihăilești. Acolo avem în plan lansarea unor produse interesante. Vrem și să devenim un jucător de calibru în sectorul de producție de hrană, fie că vorbim de ouă de consum sau de carne de pasăre”, subliniază Cardoș.

Agroland obține 150.000-200.000 de euro venituri din fiecare magazin mic și 800.000-un milion de euro de pe urma magazinelor MEGA. Potrivit lui Horia Cardoș, în magazinele tradiționale produsele pentru hobby farming au fost cele mai vândute, urmate de produsele pentru animale de companie. În magazinele în format MEGA, cele mai solicitate game de produse au fost cele pentru grădinărit, apoi cele destinate hranei și îngrijirii animalelor de companie, precum și cele pentru ferme. Din punctul de vedere al numărului de clienți, magazinul din Liești, județul Galați, s-a situat pe primul loc, în 2020.

Optimismul se răsfrânge și asupra economiei

„Se pare ca multe sectoare își revin mai repede decât se prognoza. Din păcate, HoReCa face excepție. Dacă guvernul va lua măsurile potrivite de stimulare a economiei, în principal a companiilor cu capital românesc, vom avea parte de un an cu creștere serioasă față de 2020. Totuși în 2020, PIB-ul a scăzut cu aproximativ 5%”, arată Cardoș..

În plus, Horia Cardoș recomandă și altor antreprenori români să vină pe Bursă, pentru a se finanța fie prin obligațiuni și/ sau acțiuni, pentru că BVB poate fi o alternativă bună de finanțare.

După listare, compania a intrat în top cinci cele mai mari societăţi de pe AeRO în funcţie de valoarea de piaţă. Cu aproape 14 milioane de lei, adunate în prima ședință, Agroland a aobținut un record de tranzacţionare pentru cel mai bun debut pe piaţa AeRO. Spre comparaţie, precedentul record fusese stabilit de SafeTech Innovations pe 29 ianuarie 2021, respectiv 8,9 mililioane de lei.