Anxietatea în business: 7 din 10 companii au apelat în ultimul an la programe de management al stresului

Starea de anxietate s-a accentuat la nivelurile de vârf ale companiilor din România. La baza acestui fenomen stau mai mulți factori, printre care enumerăm efectele pandemiei și provocările regionale în contextul conflictului din Ucraina.

O mulțime de alţi factori legaţi de presiunile interne de permanentă adaptabilitate ale business-ului au condus la o accentuare a anxietăţii şi senzaţiei de copleşire la nivelurile de vârf ale organizaţiilor, astfel încât 7 din 10 companii au apelat în ultimul an la programe de management al stresului şi anxietăţii, conform datelor K.M.Trust & Partners.

Acesta este un indicator esenţial al stării generalizate de copleşire al societăţii şi economiei, având în vedere că marile companii sunt şi cele care au cel mai mare număr de angajaţi şi au un impact major în economie. Stresul cronic, senzaţia de burnout sau de copleşire (overwhelm) sunt doar câteva dintre efectele pe termen scurt, însă efectele sociale şi economice de lungă durată sunt mult mai ample, avertizează specialiştii.

Executivii s-au confruntat în ultimii 2 ani cu o creştere exponenţială a nivelului de stres şi anxietate. Anterior pandemiei, ritmul de lucru, viteza schimbărilor şi mediul economic în continuă schimbare erau generatori importanţi de stres, însă cele 5 valuri de pandemie consecutive şi încă prezente, dinamicile ultra rapide din tehnologie şi economie, conflictul din Ucraina prezentate permanent şi amplificat în media au dus pe foarte mulţi la limită şi continuă să o facă.

Dacă în anii de dinaintea pandemiei, în medie 2 din 10 organizaţii solicitau programe prin care să înveţe cum să gestioneze/prevină stresul, senzaţia de copleşire şi anxietate, în ultimul an cererea a ajuns la 70% din total.

Echipele executive care au solicitat astfel de servicii fac parte din industria farmaceutică, logistică, tehnologie, servicii, retail, media sau case de avocatură.

„În urma discuţiilor cu diverşi CEO ai marilor companii din România, 4 din 6 companii declarau un nivel de stres şi panică greu de controlat în cadrul organizaţiilor. Mass-media are o putere extraordinară de a gestiona fenomenul, iar acesta este unul dintre momentele istorice în omenire când presa poate frâna aceste efecte nocive, prin limitarea informaţiilor care provoacă anxietate”, declară Radu Manolescu, Managing Partner K.M.Trust & Partners, conform Mediafax.

Cele mai întâlnite motive de stres şi anxietate în ultimii ani sunt legate de decesul/îmbolnăvirea membrilor familiei, a colegilor, a noastră, de anxietăţile generate de propaganda conflictului din Ucraina şi de manifestarea fricilor în toate formele ei (de exemplu „fuga” din calea războiului, fuga după provizii, rezerve, planuri de relocare etc.).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole