Arcelik și Hitachi se asociază pentru crearea unui jucător major în zona Asia-Pacific

Publicat: 17 dec. 2020, 10:35, de Aurel Drăgan, în Business , ? cititori
Arcelik și Hitachi se asociază pentru crearea unui jucător major în zona Asia-Pacific
Fabrica Arctic Ulmi

Arçelik, prezent în România prin fabricile Arctic, și Hitachi Global Life Solutions (Hitachi GLS) au semnat un contract de cumpărare de acțiuni, în vederea înființării unei noi companii mixte.

Ca parte a tranzacției, Hitachi GLS va înființa o nouă societate în care își va transfera afacerea globală de electrocasnice din afara Japoniei. Arçelik va deține o cotă de participare de 60% în cadrul noii companii, pe care ambii parteneri își propun să o înființeze în primăvara anului 2021, după obținerea aprobărilor din partea organismelor de reglementare și implementarea tuturor condițiilor necesare.

Valoarea tranzacției este calculată la 300 milioane dolari pentru 60% din afacerea liberă de datorii și va fi supusă ajustărilor obișnuite bazate pe soldul datoriei nete, capitalului circulant net și acțiunilor minoritare restante de la data închiderii.

Arçelik și Hitachi GLS intenționează să construiască un lanț valoric competitiv, care să valorifice strategiile ambelor companii și să creeze noi oportunități. Acordul va facilita accesul pe piețe noi, va lărgi gama de produse și va extinde capacitățile de vânzare, oferind în același timp o competitivitate sporită în cadrul lanțului de distribuție și al operațiunilor de producție.

Arçelik și-a extins în mod constant activitatea, ajungând în prezent în peste 145 de țări din întreaga lume. În ultimul deceniu, compania s-a extins și dezvoltat semnificativ mai ales în Europa și a înregistrat o creștere puternică în Asia de Sud.

În prezent, Hitachi GLS își desfășoară activitatea în principal în Asia de Sud-Est și Orientul Mijlociu, fiind percepută ca o marcă de electrocasnice premium. Compania mixtă va produce, vinde și va oferi servicii post-vânzare pentru electrocasnicele marca Hitachi (inclusiv frigidere, mașini de spălat, aspiratoare etc.) la nivel global, excluzând piața japoneză. Ambii parteneri vor beneficia de pe urma acestei prezențe comune în acoperirea geografică a canalelor de vânzări și distribuție, precum și de schimbul de experiență care va decurge din această colaborare.

12 companii în afara Japoniei

Compania mixtă înglobează 12 companii ale grupului Hitachi GLS din afara Japoniei (două companii producătoare, zece companii de vânzări) și aproximativ 3.800 de angajați. Portofoliul generează un venit de peste 100 de miliarde de yeni din vânzări (aproximativ 1 miliard de dolari). Folosind rețeaua comună de vânzări a Arçelik și Hitachi GLS, societatea în participațiune va extinde vânzările produselor marca Hitachi în Europa, Asia de Sud și Africa, precum și Asia de Sud-Est și Orientul Mijlociu. În plus, Arçelik și Hitachi GLS vor face schimb de expertiză și în alte domenii cheie, cum ar fi cercetarea și dezvoltarea, achizițiile și sistemele de producție, pentru a optimiza lanțul global de distribuție al societății mixte și pentru a-și consolida poziționarea pe piață.

Sustenabilitatea se află la baza strategiilor Arçelik și Hitachi. Asocierea între doi lideri axați pe eficiență energetică și soluții sustenabile pentru locuințe va spori competitivitatea la nivelul pieței în jurul acestor probleme cheie.

Cu peste 30.000 de angajați la nivel mondial, 12 branduri (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Altus, Dawlance, Voltas Beko), birouri de vânzări și marketing în 34 de țări și 22 de fabrici în 8 țări, Grupul Arçelik oferă produse și servicii în peste 145 de țări. Ca a doua cea mai mare companie europeană de electrocasnice, conform cotei cantitative de piață, Arçelik a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri consolidată de 5 miliarde de euro.