Așteptarea a luat sfârșit! De astăzi se deschide integral ultimul tronson al DEx12, care asigură drum liber între Craiova și Constanța
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/07/Screenshot-2025-07-14-160359.png)
România va avea de astăzi după-amiază cel mai lung drum de mare viteză din zestrea de autostrăzi și drumuri expres. Așteptarea șoferilor care vin dinspre Craiova și vor să ajungă la București a luat sfârșit: se deschide și secțiunea lipsă din tronsonul 4 al DEx12 Craiova – Pitești, mai exact ultimii 12 kilometri construiți de UMB care fac legătura cu A1 București – Pitești. Astfel, se va putea circula neîntrerupt pe șosea de mare viteză de la Craiova la Constanța, pe aproape 470 km (DEx12 – A1 – A0 – A2).
De astăzi se deschide integral ultimul tronson al DEx12
De astăzi se deschide integral ultimul tronson al DEx12 Craiova – Pitești, cu cei 12 km lipsă dintre Albota și A1 București – Pitești. Potrivit DRDP Craiova, deschiderea ar urma să aibă loc în jurul orei 16.00, din acest moment putându-se circula pe tot Drumul Expres Craiova – Pitești (120 km). Reamintim că tronsonul 1 Craiova – Robănești, finalizat de Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio, a fost dat în trafic pe 29 noiembrie 2024, iar primii 20 km ai tronsonului 4 Colonești – nod rutier Albota, au fost deschis pe 28 noiembrie 2024. Restul de 12 km până la autostrada A1 vor fi dați astăzi în trafic.
Astfel, de joi, 31 iulie, România va înregistra un nou record odată cu deschiderea circulației pe ultimii 12 kilometri ai Drumului Expres Craiova – Pitești: cel mai lung traseu exclusiv pe autostradă și drum expres, aproape 470 km de la ieșirea din Craiova a DEx12 până în capătul de nord al Autostrăzii A4 la Ovidiu, la câțiva kilometri de plajă.
DEx12 Craiova – Pitești este primul drum expres construit în România, iar de astăzi vom avea o legătură directă între Craiova și Constanța (DEx12 – A1 – A0 – A2). Grupul UMB a finalizat luni, 28 iulie, porțiunea lipsă de 12 km din tronsonul 4, care leagă Albota de A1 București – Pitești, dată de la care a demarat recepția la încheierea lucrărilor. Comisia de recepție din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis că drumul este bun de dat în trafic, așa că astăzi va avea loc marea deschidere, atât de așteptată de șoferii din Oltenia și nu numai.
Care este cel mai circulat sector de autostradă
Cu acești 12 km de drum expres, se ajunge la peste 55 km deschiși până acum în 2025, dintr-un total de 1.325 km de autostradă și drum expres aflați în exploatare în toată țara. Contractul pentru tronsonul 4 a fost finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și a avut o valoare de 754,92 milioane de lei (fără TVA).
Autostrada A1 București – Pitești este cea mai circulată porțiune de autostradă din România. Conform datelor CESTRIN comunicate de CNAIR la solicitarea HotNews.ro, între București și Pitești circulă zilnic în medie între 30.000 și 40.000 de vehicule. Mai exact, pe porțiunea de A1 dintre Cățeasca (DJ703B) și Bradu (DN65B), unde se află nodul rutier dintre A1 și DEx12, media zilnică anuală (MZA) este de peste 44.000 de vehicule, cea mai mare cifră înregistrată pe toate sectoarele de autostradă din țară.
Spre comparație, pe Autostrada Soarelui, pe primul sector la ieșire din București MZA-ul este de 27.764 de vehicule. Pe A3, lângă Capitală, pe primul sector după intersecția cu Centura Capitalei, MZA-ul este de 24.846 de vehicule.