AUR consideră tranzitul cu cereale pe canalul Bâstroe „un act de trădare”: „Se pun interesele Ucrainei mai presus de cele ale României”

Publicat: 18 iul. 2022, 17:14, de Cezar Amariei, în Internațional , ? cititori
AUR consideră tranzitul cu cereale pe canalul Bâstroe „un act de trădare”: „Se pun interesele Ucrainei mai presus de cele ale României”

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) nu este de acord cu tranzitarea canalului Bâstroe de către barje încărcate cu cereale și consideră că ecosistemul ar avea de suferit. Mai mult, cataloghează atitudinea autorităților din România drept „un act de trădare”.

Într-un comunicat de presă transmis luni, AUR condamnă „atitudinea slugarnică a diplomației române, care și-a dat acordul pentru distrugerea Deltei Dunării prin tranzitarea canalului Bâstroe de către nave sub pavilion terț încărcate cu cereale”.

„Prețul pentru deblocarea exporturilor de cereale din Ucraina a ajuns să fie distrugerea Deltei Dunării și ne mai și lăudăm cu asta la Bruxelles. Este un act de trădare fără precedent, o abandonare necondiționată a intereselor României într-o afacere care a pornit de la un gest ostil al Ucrainei în anii 2000. De asemenea, nu am văzut nicio reacție din partea organizațiilor de mediu, altfel guralive. Le-a înghițit pisica limba?”, a declarat președintele George Simion.

„Efectele acestei decizii sunt deosebit de grave: granițele țării noastre vor suferi modificări, ecosistemul Deltei Dunării va fi distrus, cresc cheltuielile de partea română privind întreținerea șenalului navigabil, iar traficul pe canalul Sulina și pe porturile fluvio-maritime românești va scădea. Cerem MAE român să-și retragă imediat acordul în acest dosar. În caz contrar, Bogdan Aurescu nu mai are ce căuta în funcție”, a transmis și Claudiu Târziu, lider al grupului AUR din Senat.

Canalul Bâstroe a reprezentat un motiv de dispută între România și Ucraina. Construcția acestui canal, care face legătura între Dunăre și Marea Neagră, a început în anul 2004. Proiectul a fost blocat după proteste energice din partea organizațiilor de mediu, dar și ale diplomaților de la București, care semnalau că noul canal va afecta acosisteme din Delta Dunării.

În contextul crizei transportului cerealelor, autoritățile din România și Ucraina au decis să apeleze la transportul barjelor cu cereale prin această zonă.