Bani înapoi pentru zborurile anulate! Mai mulți operatori aerieni au ajuns la un acord cu Comisia Europeană

Publicat: 01 oct. 2021, 16:00, de Mihaela Verdes, în Travel , ? cititori
Bani înapoi pentru zborurile anulate! Mai mulți operatori aerieni au ajuns la un acord cu Comisia Europeană
avion zbor aeroport

Mai multe companii aeriene europene au decis, joi, 30 septembrie, să returneze contravaloarea biletelor pentru zborurile anulate în pandemie. În plus, operatorii  vor oferi, pe viitor, informaţii mai bune referitoare la drepturile pasagerilor, transmite Reuters. Acordul vine în urma discuțiilor cu Comisia Europeană.

Printre operatorii aerieni se află Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP şi Wizz Air, și altele.

Cele 16 companii aeriene au ajuns la acest acord după discuții cu Comisia Europeană. Pandemia de Covid-19 a afectat puternic această industrie, dar și pe pasageri. În încercarea de redresare a companiilor și armonizare a drepturilor călătorilor, s-au găsit mai multe soluții. Se vor restitui banii datoraţi pasagerilor, companiile vor informa mai bine călătorii, atunci când anulează zborurile şi vor oferi vouchere, însă doar atunci când pasagerii optează pentru ele.

„În faza incipientă a pandemiei, unele companii aeriene au impus pasagerilor voucherele”, a declarat într-un comunicat Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie.

„Au acţionat împotriva normelor UE de protecţie a consumatorilor. Acest lucru a fost inacceptabil”, a spus el.

UE are o rețea de autorități de protecție a consumatorilor

Autorităţile din statele UE răspund pentru aplicarea legilor privind protecţia consumatorilor. Regulamentul privind cooperarea în materie(CPC) a creat o reţea de autorităţi, care se vor coordona pe astfel de probleme.

Comisia Europeană a declarat că aceasta a fost cea mai mare acţiune de cooperare în domeniul protecţiei consumatorilor din istoria reţelei CPC şi prima acţiune care s-a bazat pe o alertă din partea Comisiei.

„Companiile aeriene au încălcat masiv drepturile consumatorilor europeni în timpul pandemiei”, a declarat Monique Goyens, directorul general al Organizaţiei Europene a Consumatorilor, CEUC. Ea a transmis plângerea către UE în iulie 2020.

Este timpul ca companiile aeriene să îşi repare greşeala … Mulţi consumatori din toată Europa aşteaptă în continuare să îşi primească banii pentru zborurile anulate în timpul primelor blocaje din 2020”, a mai spus Goyens.

Adina Vălean a salutat acordul

Comisarul UE pentru Transporturi Adina Vălean a salutat acordul. Ea a adăugat că astfel se va restabili încrederea dintre pasageri şi companii aeriene.

„Redresarea sectorului transportului aerian depinde de acest lucru„, a spus Vălean.