Black Friday 2022 la Fashion Days va dura o săptămână în acest an și are o ofertă de 270 milioane lei

Publicat: 03 nov. 2022, 15:34, de Aurel Drăgan, în ECONOMIE , ? cititori
Black Friday 2022 la Fashion Days va dura o săptămână în acest an și are o ofertă de 270 milioane lei
Black Friday la Fashion Days

Black Friday la Fashion Days va începe pe 7 noiembrie, adică luni, la începutul săptămânii viitoare, și va dura până pe 13 noiembrie. După cum arată Robert Berza, General Manager Fashion Days, anul acesta s-a preferat o deschidere mai rapidă a evenimentului, luni în loc de miercuri, pentru a permite mai multe livrări până vineri, când are loc Black Friday la eMag.

Ediția din acest an de Black Friday se desfășoară la toți retailerii sub auspiciile războiului din Ucraina, a inflației și a crizei din energie. „Aceste condiții împing clienții către produse ieftine sau din zona premium. Cel mai mult au de suferit brandurile din zona de mijloc”, explică Robert Berza.

De altfel, tot anul a fost un roller coaster pentru retaileri. După un start bun în ianuarie și februarie a urmat o scădere în martie-aprilie și o revenire în mai-iunie. Pe perioada verii, când majoritatea bugetelor au mers către vacanțe și călătorii, vânzările au stagnat. „Am fost obligați să ne renegociem stocurile de marfă achiziționată, dar am reușit să echilibrăm stocul până la urmă”, spune Berza.

El a explicat că, totuși, așteptările pentru Black Friday sunt bune, motiv pentru care stocul este mai mare decât anul trecut cu 17% și are valoarea de 270 milioane lei. „Am majorat stocul pentru că avem două zile în plus la eveniment și pentru că, în premieră, Black Friday se va desfășura în același timp și în Bulgaria și Ungaria”, a spune Berza.

Mai mult profit, nu cota de piață

Anul acesta a devenit și mai competitiv pe piața de online fashion o dată cu marketingul tot mai puternic al unor jucători din străinătate, precum About You și Zalando. Pentru Fashion Days, parte a grupului Dante International în care se află și eMag, important este să rămână cel mai important brand local și să își îmbunătățească profitabilitatea.

Cu ajutorul serviciilor din grup, precum serviciul Genius de livrare și Dressing Room, unde sunt incluse serviciile financiare de plată în patru rate sau plata peste 30 de zile (Buy now, pay later). Utilizarea celor peste 4.000 de lockere din toată țara permite livrarea mult mai rapidă în zonele urbane, dar și realizarea unor economii importante de resurse în serviciul de livrare.

Dressing Room este un serviciu lansat în urmă cu o lună și permite clienților comanda a mai multe produse de același tip, spre exemplu cinci sacouri, cu plata la 30 de zile, timp în care hainele ajung la client, acesta le probează și le returnează pe cele pe care nu le dorește. Iar la 30 de zile va fi taxat doar pentru ce a păstrat.

Robert Berza

Robert Berza

„Sunt categorii diferite de clienți pentru cele două facilități de plată: cei care plătesc în patru rate știu ce vor și au și o rată de retur mică, în timp ce cei care doresc plata la 30 de zile vor să încerce mai multe produse, de aceea și rata de retur este mai mare”, spune Robert Berza.

Anul viitor, Fashion Days va lansa și un Market Place după modelul eMag, ceea ce înseamnă că vor fi atrase și noi branduri în portofoliu.

Black Friday 2022

Evenimentul de luni, 7 noiembrie, va începe dimineața, la o oră necunoscută încă, dar în jurul orei 7.00. Clienții vor avea acces atât în aplicație, cât și pe site-ul fashiondays.ro, la cele mai multe reduceri din an, la peste 80% dintre produse, de la peste 550 de branduri.

Black Friday se bucură și în acest an de o notorietate în creștere față de anul precedent, de peste 93% , în rândul românilor. Aproximativ 63% dintre cei care știu de acest eveniment intenționează să cumpere, cu precădere cei din segmentul de vârstă 18 – 34 ani, iar hainele se află în top 3 categorii căutate de Black Friday, conform unui recent studiu Kantar.

„Pentru ediția de anul acesta a Black Friday, desfășurată între 7 – 13 noiembrie, am pregătit pentru clienți cele mai multe  reduceri din an, la peste 80% dintre produse, însumând cea mai mare valoare de stoc de până acum. Cu oferta de anul acesta estimăm o creștere a numărului de comenzi de aproximativ 15% comparativ cu anul trecut și ne așteptăm la un buget mediu alocat de clienți în valoare de 485 lei. Totodată, bazându-ne și pe experiența edițiilor anterioare,  peste 75%  din valoarea comenzilor va fi generată prin aplicația mobilă, iar prima oră va atinge vârful numărului de comenzi, datorită numeroaselor deal-uri, de neratat, pe care această ediție le oferă și care se epuizează în primele 60 de minute”, a mai spus Robert Berza.

Câteva dintre ofertele de neratat în Black Friday 2022:

Oferta  Preț Black Friday Discount din cel mai mic preț din ultmele 30 de zile
Rochie Love Moschino 299,99 Lei 69,23%
Ghete UGG 429,99 36,77%
Pulover Napapijri                339,99 Lei 57,97%
Ceas ARMANI EXCHANGE 329,99 Lei 57,86%
Geantă Karl Lagerfeld                399,99 Lei   57,31%
Pantofi sport Puma 199,99 Lei 55,46%
Geantă Guess 269,99 Lei 52,63%
Hanorac Nautica                229,99 Lei   51,98%
Hanorac GAP                   99,99 Lei   51,46%
Rucsac CALVIN KLEIN 269,99 Lei 50,91%
Ghete Liu Jo 419,99 Lei 50,00%
Geacă Columbia 999,99 Lei 49,97%
Blugi Tommy Jeans                279,99  Lei 49,09%
Trening adidas Performance 189,99 Lei 45,71%
Pantofi sport New Balance 299,99 Lei 45,26%
Jachetă Nike 869,99 Lei 44,94%
Bluză BOSS                169,99  Lei 42,95%
Hanorac G-Star RAW                179,99  Lei 41,94%
Pantofi sport Karl Lagerfeld 469,99 41,25%
Geacă Geo Norway 199,99 41,18%
Geacă EA7                399,99 41,18%
Pantofi sport U.S. Polo Assn.                129,99 38,10%
Geacă Defacto 87,99 60,00%
Bocanci Timberland 369,99 35,08%
Bluză Tommy Jeans 129,99 35,00%
 Geacă Trespass                179,99 33,33%

 

Branduri de top cu cele mai bune oferte de Black Friday: Hugo Boss, Karl Lagerfeld, Tommy Hilfiger, Marella, EA7 , UGG, Nike.

Branduri premium noi în oferta de Black Friday: Off White, Palm Angels, Golden Goose, Alexander McQueen, Nautica.

Branduri din Romanian Corner: Alina Cernătescu, RESENSE, Condur by Alexandru, Gerali, BAROCCA, Antonia M, UNDRESS, Couture de Marie, A&A Vesa, Monarh, Instinctive, Acob a porter, Cactus the Brand, Minionette.