eMAG a înregistrat, într-o singură zi, 12,4 milioane de vizite, cu 1,6 milioane peste 2019, și produse comandate în valoare de 585,7 milioane lei, cu 17% peste anul trecut. Față de prima ediție de acum 10 ani, valoarea produselor comandate a fost de de 17 mai mare și de trei ori mai mare față de acum cinci ani.
Clienții și-au schimbat comportamentul de consum și au adoptat rapid beneficiile ecommerce, plasând comenzi din categorii diverse, nu doar electro-IT; pragul în ce privește plățile cu cardul a fost depășit, atingând 54,58%; clienții vor servicii predictibile și flexibile de livrare și au comandat în proporție record la easybox.
„Este o zi istorică în evoluția comerțului online. Vineri, la 10 ani de când am lansat Black Friday în România, un număr impresionant de clienți a adoptat comerțul online ca principal mod de a face cumpărături. Ne așteptăm ca și de Crăciun să se mențină acest trend și oamenii să cumpere cadourile de sărbători tot online”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.
Încă din primul an, Black Friday a avut rolul de a determina clienți noi să facă primul pas online și să descopere beneficiile ecommerce. Numărul de vizite în creștere cu 24% de la această ediție aniversară, continuă evoluția constantă a ecommerce de pe parcursul întregului an. Black Friday a evidențiat schimbarea în comportamentul clienților care au venit anul acesta pentru prima dată și vor rămâne mai departe definitiv în online.
De Black Friday clienții au cumpărat, în medie, trei produse, dintre care unul cu o valoare mai mare, iar celelalte din categorii precum fashion, obiecte de decor pentru casă, băuturi sau cadouri de Crăciun.
Dacă acum cinci ani asistam la o revoluție în ceea ce privește device-ul de pe care oamenii comandau, comenzile din aplicație depășind atunci comenzile efectuate de pe computer, acum asistăm la o revoluție a plăților cu cardul. Astfel, 54,58% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul bancar, confirmând încrederea tot mai mare pe care românii o au în această metodă de plată simplă, sigură și rapidă, iar procentul se află pe un trend ascendent.
În localitățile în care serviciul easybox este disponibil, clienții au comandat în proporție de 39% produse cu ridicare din easybox. Comanda ridicată în cel mai scurt timp de la easybox: în doar 7 minute de la încărcare dintr-un easybox din sectorul 4, chiar în ziua de Black Friday, la ora 15:42.
Toate investițiile din ultimii 10 ani realizate atât de eMAG, cât și de firmele de curierat au ridicat standardul de calitate a serviciilor și nivelul așteptărilor clienților, care își doresc opțiuni multiple de livrare și soluții premium precum serviciul Genius. Acest nivel de așteptare va deveni o obișnuință pentru majoritatea clienților în următoarea perioadă.
Cele mai multe comenzi raportate la mia de locuitori au venit din București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Sibiu, Timișoara și Brașov.