Accidentele modelului 737 MAX și pandemia au prăbușit veniturile Boeing cu aproape 50% în 2020

Publicat: 08 apr. 2021, 13:30, de Răzvan Zamfir, în Auto , ? cititori
Accidentele modelului 737 MAX și pandemia au prăbușit veniturile Boeing cu aproape 50% în 2020

Boeing este una dintre cele mai mari companii din lume, dar gigantul companiei aeriene a avut un ultim doi ani foarte tumultuos. Chiar înainte de pandemia Coronavirus din 2020, compania se confrunta deja cu scăderi accentuate ale diferitelor valori din cauza unei controverse majore la nivel mondial în jurul unuia dintre modelele sale de avioane. Potrivit datelor prezentate de Buyshares.co.za, veniturile Boeing de 58,16 miliarde dolari în 2020 au reprezentat o scădere de 42,5% față de veniturile record din 2018 de peste 101 miliarde dolari.

În 2018, Boeing zbura foarte sus după ce a depășit venituri de 100 de miliarde de dolari pentru prima dată în istoria companiei. Cu toate acestea, la sfârșitul anului 2018 și la începutul anului 2019, unul dintre noile modele de avioane Boeing, 737 MAX 8, a suferit două accidente în decurs de 5 luni. Ambele accidente au acuzat noul sistem de control al zborului MCAS al Boeing și au dus la „aterizarea forțată” a întregii flote globale a modelului 737 MAX. Comenzile pentru noul model au fost fie suspendate, fie anulate.

Ca urmare, veniturile companiei Boeing au scăzut cu 24% față de anul precedent în 2019. Pentru a agrava și mai mult criza cu care se confrunta deja Boeing, lumea a fost lovită de pandemia COVID-19 în 2020, având ca rezultat o recesiune uriașă pentru întreaga industrie a turismului și călătoriilor. Acest lucru a făcut ca veniturile companiei Boeing să scadă cu încă 24% față de anul anterior în 2020.

În spatele rivalilor Airbus

Întreaga industrie aeriană a fost afectată în mod semnificativ de pandemia din 2020. Multe țări și-au închis frontierele pentru a-și proteja cetățenii de atacul pandemiei, punând capăt mobilității globale. Drept urmare, ambii furnizori de aeronave au suferit scăderi semnificative ale veniturilor în 2020, iar Airbus a înregistrat o scădere anuală de 37%.

Cu toate acestea, problemele Boeing au început înainte de 2020, iar problemele de siguranță ale anului 2019 determină Boeing să rămână în urma Airbus în ceea ce privește comenzile și livrările. În 2020, Airbus a înregistrat 383 de comenzi brute comparativ cu cele 184 ale Boeing.

În 2020, Airbus a livrat, de asemenea, aproape 400 de avioane mai mult decât Boeing, o diferență de la 566, la 157.

Ca formă de control al daunelor, Boeing a inițiat câteva inițiative de reducere a costurilor în 2020. Compania a redus cheltuielile de cercetare și dezvoltare cu 23% în 2020, cea mai mică alocare din 2005. Boeing este cel mai mare angajator al celor doi producători de aeronave cu o forță de muncă de 141.000 în 2020, după reducerea cu 20.000 din 2019.