Calea ferată română, locul unde nimeni nu e în siguranță! Documentul care arată cât de periculoasă e

Publicat: 24 mai 2023, 09:00, de Cristian Matache, în Transporturi , ? cititori
Calea ferată română, locul unde nimeni nu e în siguranță! Documentul care arată cât de periculoasă e

Un document semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, arată câte accidente au avut loc din 2018 până în luna martie din 2023.

Din 2018 și până la finele lunii martie 2023 au avut loc 180 de accidente pe calea ferată a României, ceea ce înseamnă că o dată la 10 zile are loc un incident. Cele mai multe accidente au avut loc în 2019, 45 de incidente, și cele mai puține în 2020, 29 de incidente.

Același document exemplifică și incidentele care au loc pe calea ferată. Pe primul loc sunt lovirile autovehiculelor rutiere la trecerile la nivel de către trenuri în circulație. Urmează situațiile în care persoanele sunt lovite de către vehicule feroviare aflate în mișcare, cu excepția cazurilor de suicid. Destul de frecvente sunt deraierile de vehicule feroviare din compunerea trenurilor în circulație. Documentul mai menționează și incendiile la vehiculelor feroviare din compunerea trenurilor în circulație, coliziunile ce poat avea loc între trenuri sau coliziuni între trenuri și alte vehicule feroviare în mișcare ori în staționare, cu excepția celor care pot fi scoase de pe linie cu brațele.

Salariile mici și lipsa de personal sunt cauzele principale ale accidentelor feroviare, a transmis recent Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.

„Problema este lipsa mare de mecanici de locomotivă la stat și la privat. Îi fac probabil pe aceștia să creadă că nu au cu cine să fie înlocuiți, că altă explicație nu este. Și salarizarea, nu prea au ce să piardă. Un agent mecanic are în jur de 3.300 de lei. E ceva inconștient, până acum nu au existat astfel de evenimente, dar acum, cu schimbul de generații și lipsa de personal, apar astfel de situații”, a transmis acesta la Digi24.

Rodrigo Maxim a spus că este vina statului că nu înțelege și nu pune în aplicare legea privind statutul personalului feroviar, astfel încât salariul să îi facă pe angajați să fie motivați să muncească.

„Noi sesizăm de mult timp că a crescut indisciplina și asta din cauza lipsei de personal. La operatorii privați sunt folosiți foarte mulți care au și pensie si salariu și nu au ce să piardă, iar cei tineri, tot așa, nu au ce pierde, că salariul e minim. În mod sigur, dacă ar fi o salarizare adecvată, ar face mai atractivă funcția. Acum, orice operator nu are cu cine să îi înlocuiască. Toți știu că nu au cine să fie schimbați și asta justifică inconștiența lor. Asta e de necrezut. S-a degradat farte mult situația la toți operatorii”, a mai declarat liderul de sindicat.

În urmă cu câteva zile, doi bărbați au ajuns la spital în urma unui accident feroviar, în care au fost implicate două locomotive. Acesta a avut loc între localităţile Toporu şi Chiriacu din judeţul Giurgiu.