Când va fi gata noua linie de metrou din Capitală, Gara de Nord – Gara Progresul. Băluță: ”Este cea mai mare investiție din București din ultimii ani”

Publicat: 03 apr. 2024, 15:30, de Cezar Andrei, în POLITICĂ , ? cititori
Când va fi gata noua linie de metrou din Capitală, Gara de Nord - Gara Progresul. Băluță: ”Este cea mai mare investiție din București din ultimii ani”
Când va fi gata noua linie de metrou din Capitală, Gara de Nord - Gara Porgresul. Băluță: ”Este cea mai mare investiție din București din ultimii ani”

Primaria Sectorului 4 a lansat în SEAP proiectul pentru construcția unei noi linii de metrou. M4 va face legătura între Gara de Nord 2 și Gara Progresul și va traversa și unele zone din Ilfov. Noua magistrală va avea 13 stații și un depou, iar lungimea totală va fi de 12 kilometri.

Termenul de proiectare pentru noua linie de metrou este de 10 luni, iar lucrările ar trebui să fie gata peste 5 ani.

”Este în procedură de verificare cam 15 zile de către ANAF. Termenul de depunere a ofertelor este de 60 de zile și profit de acest prilej să invit cât mai multe concerne naționale și internaționale să se prezinte la această licitație pentru că avem nevoie de antreprenori valoroși. Estimarea pe care o am este că între 6 și 9 luni de zile va dura procedura de licitație. Al doilea moment este acela în care se va semna contractul și va începe partea de proiectare. Mai devreme de 10 luni după începerea aceste faze de proiectare nu putem să ne așteptăm la debutul unuor lucrări efective. Astfel, în mod realist, o activitate pe care astăzi o începem, mai devreme de un an și jumătate nu vom vedea în mod efectiv utilaje sau forezări în teren.”, a precizat primarul Sectorului 4 Daniel Băluță, miercuri, în conferința de presă în care a fost anunțat proiectul.

Cât va costa proiectul

Cotul total al lucrărilor este estimat la 2,5 miliarde de euro, fiind cea mai mare investiție din București în ultimii ani, în opinia edilului Sectorului 4. Finanțarea este asigurată prin intermediul PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență).

Citește și: Sorin Grindeanu, atac tăios la adresa lui Nicușor Dan: ”E singurul primar de după Revoluţie care nu a vrut să preia metroul”

”Estimarea pe care o avem vizavi de finanțare este între 30 și 40 de zile din acest moment ne așteptăm să semnăm contractul de finanțare. Valoarea finanțării este de 2,5 miliarde de euro. Poate că este cea mai mare investiție din București din ultimii ani. Gradul de finanțare este de 100%. Autoritatea contractantă este Sectorul 4. Avem o asociere, liderul este Sectorul 4 și mai sunt Metrorex, Consiliul Județean Ilfov, Sectorul 5.”, a completat Băluță.

Ce caracteristici va avea linia de metrou M4

  • Lungime traseu: 11,94 km;
  • 13 stații noi de metrou, plus 1 depou;
  • 1 stație existentă;
  • 219.288,00 mp de proiectare a spațiilor publice și tehnice;
  • 141 de escalatoare, 60 de lifturi, 4 platforme elevatoare și 8 trotuare rulante.

Traseul noii linii de metrou va face legătura cu magistralele de metrou existente și propuse, facilitând astfel accesul călătorilor în diverse zone ale Bucureștiului și Ilfovului. Printre zonele traversate se numără Gara de Nord, străzile Berzei și Vasile Pârvan, Calea 13 Septembrie, bulevardul Tudor Vladimirescu, precum și șoseaua Viilor și Giurgiului.