„Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Asta poartă denumirea de reţeaua transport europeană – TEN-T network. (…) Pentru că este vorba și de cale ferată, de exemplu, toată reţeaua de cale ferată europeană care este principală are standarde de viteză, de exemplu, de 160 de km/oră. Ne uităm la harta de infrastructură a României în această reţea şi vedem care sunt liniile de cale ferată care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligaţie pan-europeană. Reţeaua esenţială trebuie să fie definitivată până în 2030″, a declarat astzi Adina Vălean, cu prilejul evenimentului „Innovation in EU Transport Policies”.
Sună extrem de plăcut în urechi o viteză de 160 km/h, dar oricum până în 2030 mai sunt șapte ani, iar deocamdată la noi trenurile circulă cu o viteză medie de 44 km/h. Singura rută pe care trenurile pot circula cu o viteză maximă de 160 km/h este București-Constanța. În plus, dacă la alții lucrătorii căilor ferate își cer scuze pentru două-trei minute de întârziere, la noi, numai anul trecut, întârzierile trenurilor au crescut cu un milion de minute faţă de 2021, mai exact la 4.300.000 de minute.