Procedura ar fi următoarea: poștașul aduce cardul la locuința beneficiarului, se poate achita prin poștaș sau online, dacă va fi aprobat în ședința de săptămâna viitoare actul normativ respectiv (în prezent, proiectul este în dezbatere publică). Documentel vor putea fi încărcate de acasă, apoi poșta face verificări și după trei zile trimite pe adresa de mail dovada că plata va fi efectuată, după cum a declarat Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, potrivit RomaniaTv.
Plăţile cu cardul de energie se vor putea efectua după următorul calendar:
Dacă s-au descoperit situaţii care îi fac neeligibili, potenţialii beneficiari vor fi înştiinţaţi. Cei care se află în această situație pot suna la 0319966, numărul de call center-ul pentru care Poşta a mobilizat peste 50 de angajaţi, unde vor primi informaţii suplimentare şi vor fi îndrumaţi ce trebuie să facă.
Cardul de energie va ajunge la următoarele categorii de beneficiari:
Mai trebuie specificat și faptul că venitul net per coabitant la nivelul unui loc de consum nu trebuie să depășească 2.000 lei.
Plăţile din ajutorul pentru încălzire se pot realiza prin servicii de mandat postal, apelând la una dintre modalităţile următoare:
Fie direct la poştaşul de care aparţine beneficiarul ajutorului de încălzire, fie direct la oficiul poştal în raza căruia beneficiarul îşi are domiciliul. De asemenea, beneficiarul poate apela la servicii electronice de mandat postal.
Soldul contului beneficiarului se poate vedea la fiecare plată. Cardurile sunt valabile până la data de 1 ianuarie 2024.
Citește și Lista județelor unde au fost distribuite cardurile de energie