Cătălin Drulă, hotărât să rezilieze contractul pentru lotul A3, Chețani – Câmpia Turzii. Decizie definitivă?

Publicat: 10 mart. 2021, 18:58, de Alin Șerbănescu, în News , ? cititori
Cătălin Drulă, hotărât să rezilieze contractul pentru lotul A3, Chețani - Câmpia Turzii. Decizie definitivă?
Catalin-Drula-Inquam-Photos_Cornel-Putan

Începute în anul 2016, lucrările la lotul de autostradă Chețani-Câmpia Turzii au ajuns la un stadiu fizic de aproape 40 la sută, ceea ce l-a determinat pe actualul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă să ceară rezilierea contractului.

Constructorului, STRACO GRUP SRL, i se reproșează slaba mobilizare cauzată de starea de insolvență în care se află încă din august 2015, adică la aproximativ 6 luni după ce a semnat cu CNAIR contractul pentru proiectarea și execuția acestui lot al A3.

Nu este prima dată însă când se încearcă rezilierea acestui contract cu asocierea de firme SC STRACO GRUP SRL – SPECIALIST CONSULTING SRL – SC TOTAL ROAD SRL, care ar fi trebuit să finalizeze încă din anul 2018, lucrările la cei 16 km ai acestui sector de autostradă.

Se pare însă că acum decizia ministrului Cătălin Drulă este definitivă și în scurt timp CNAIR va transmite către asocierea în cauză, notificarea de reziliere a contractului, potrivit unor surse.

Trebuie precizat însă că firmei STRACO GROUP SRL, CNAIR i-a acordat în ultimii ani mai multe extensii de timp pentru finalizarea lucrărilor, iar ultimul termen stabilit este anul 2021, adică anul acesta. Ar mai fi de adăugat că oficial, sezonul de construcții începe în data de 15 martie, adică peste 5 zile.

În aceste condiții nu se poate spune că STRACO nu a respectat ultimul termen stabilit de comun acord cu CNAIR, iar ca atare nu putem evalua dacă decizia ministrului Drulă este una utilă pentru finalizarea acestui sector de autostradă, la un moment dat, sau dacă această hotărâre pornește doar din ambiția actualului șef de la transporturi de a deveni ministrul cu cele mai multe contracte reziliate, în cel mai scurt timp.

Rămâne să vedem ce se va întâmpla în continuare, pentru că după rezilierea efectivă a contractului, CNAIR va trebui să pornească o nouă licitație pentru alegerea unei noi firme care să continue proiectul.