Ce arată primele rezultate ale anchetei de la Galați

Publicat: 26 mart. 2023, 10:00, de Mariana Olteanu, în ACTUALITATE , ? cititori
Ce arată primele rezultate ale anchetei de la Galați

Primele rezultate ale anchetei de la Galați arată că accidentul feroviar, soldat cu decesul unei persoane şi rănirea altor trei, s-a produs din cauza unei defecțiuni la sistemul de frânare al locomotivei care trebuia să se cupleze cu un vagon.

Din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că el a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar nu a mai funcţionat. Acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h.

În urma incidentului, polițiștii au întocmit dosar penal pentru infracțiunile de distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurărilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar.

”La data de 25 martie 2023, la ora ora 19,19, un vagon de călători etajat, care se afla garat la linia nr. 4 din Staţia CF Galaţi în aşteptarea formării garniturii trenului pentru ruta Galaţi – Mărăşeşti, a fost lovit frontal de locomotiva care urma să tracteze garnitura, condusă de mecanicul de serviciu, un bărbat cu vârsta de 49 ani, din municipiul Tecuci.

A rezultat deformarea vagonului în partea de impact şi deplasarea acestuia cu circa 80 metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi”, precizează IPJ.

Ancheta mai arată că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h.

”S-a efectuat cercetarea la faţa locului de către poliţiştii din cadrul Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Galaţi, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat”, arată sursa citată.

Anchete mai fac Inspectoratul de Muncă și CFR.