În plus, după cum a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) anul trecut, zboruri anulate sunt considerate și cele a căror plecarea este mutată mai devreme cu mai mult de o oră și cele ce au o întârziere mai mare de trei ore.
Dreptul la compensație în cazul anulării unui zbor este stabilit de Regulamentul european 261/2004. Mai exact, în funcție de distanțele ce ar fi trebuit parcurse cu avionul, în cazul unor zboruri anulate se acordă următoarele despăgubiri:
Compensațiile pot fi reduse la jumătate de către compania de transport aerian în situația în care pasagerilor li se oferă redirecționarea spre destinația finală cu un zbor alternativ, a cărui oră de sosire nu depășește ora de sosire prevăzută a zborului rezervat inițial cu mai multe de:
Potrivit regulamentului european, compensația pentru zboruri anulate se plătește în numerar, prin transfer bancar electronic, ordin de plată bancar, cec bancar, sau numai cu acordul scris al pasagerului, în bonuri de călătorie și/ sau alte servicii.
În plus, atunci când există mai multe aeroporturi ce deservesc un oraș sau o aglomerare urbană, iar compania aeriană oferă pasagerului un zbor spre un aeroport diferit de cel pentru care s-a făcut rezervarea inițială, operatorul de transport trebuie să suporte costul transferului pasagerului de la aeroportul alternativ fie spre cel inițial, fie spre o altă destinație apropiată convenită cu acesta.
Apoi, după cum a stabilit CJUE în decembrie 2021, în cazul în care o companie aeriană mută mai devreme plecarea unui zbor cu mai mult de o oră, pasagerii au dreptul la compensații și asistență, deoarece acel zbor intră în categoria celor anulate.
De asemenea, în aceeași perioadă, judecătorii CJUE au stabilit că pot fi considerate zboruri anulate, adică se pot cere compensații în aceste situații, doar zborurile cu mai mult de trei ore de întârziere.
Mai mult de atât, acum un an, CJUE a decis că simpla deviere a zborului, cauzată de împrejurări excepționale, către un aeroport apropiat, nu conferă pasagerului dreptul la o compensație, așa cum se întâmplă în cazul anulării sau a unei întârzieri prelungite la sosire. Totuși, compania aeriană trebuie să suporte, din proprie inițiativă, costul transferului pasagerului spre aeroportul de destinație prevăzut inițial sau, dacă așa este convenit, spre o altă destinație apropiată, precizaează avocat.net.
Citeste și: MAI vrea să facă testări psihologice mai dese polițiștilor