Ce fel de informații pot accesa românii de pe aplicația Inspectorul Pădurii

Noua versiune a aplicației Inspectorul Pădurii poate fi accesată deja, anunță într-un comunicat de presă Ministerul Mediului.

Această aplicaţie reprezintă componenta pentru populație a Sistemului Informaţional Integrat de Urmărire în Timp Real a masei lemnoase din Romania (Radarul Pădurii).

Prin aplicația Inspectorul Pădurii, orice cetățean poate interoga baza de date a SUMAL 2.0 și poate afla detalii despre transporturile de material lemnos.

Accesul în aplicație se va putea realiza de pe orice dispozitiv fix sau mobil cu acces la internet, direct din browser, la adresa inspectorulpadurii.ro.

Echipa de dezvoltare de la Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a creat și două versiuni dedicate terminalelor cu Android și iOS. Ambele versiuni au fost încărcate pe platformele dedicate (Google Play și AppStore) și vor fi disponibile pentru descărcare în scurt timp, după finalizarea procedurilor de securitate ale platformelor.

Noua aplicație Inspectorul Pădurii are o interfață nouă și de îmbunătățiri în ceea ce privește experiența utilizatorului, față de versiunea precedentă.

Oamenii vor avea acces la informații precum avizele de transport

Vor fi afișate pe hartă avizele din ultimele 96 de ore. Asupra acestora pot fi efectuate căutări după numărul de înmatriculare, cod aviz, număr APV din care provine avizul căutat sau după un anumit tip de transport.

În situația în care un utilizator public dorește să afle anumite detalii în legătură cu transporturile care nu se încadrează în intervalul de 96 de ore de la emiterea avizului, respectivele informații vor fi puse la dispoziția solicitantului prin cerere scrisă, în baza Legii 544/2001 privind informațiile de interes public, la adresa de email solicitari44@mmediu.ro  și vor fi comunicate prin email, conform legii, în termen de maxim 10 zile de la solicitare.

Traseul parcurs de mijlocul de transport va fi disponibil pentru vizualizare la 24 de ore de la încheierea transportului, pentru o perioadă de 24 de ore”, se arată în comunicatul de presă.

De asemenea, românii vor avea acces la actele de punere în valoare (APV). „Vor fi afișate pe hartă toate APV care au fost întocmite de ocoalele silvice în stările în care se regăsesc la momentul accesării portalului. Sunt permise o serie de filtre de căutare asupra ocolului emitent al APV, asupra stării APV și asupra numărului APV. Pentru fiecare APV vor fi afișate informații, în măsura în care ele sunt disponibile, pentru starea în care se regăsește la momentul căutării APV selectat pentru vizualizare”, se mai arată în document.

2 COMENTARII

  1. Dl Ciprian Gălușcă, coordonatorul campanii păduri al Greenpeace România, arată că în noua aplicație nu este disponibilă nici ruta unui camion și nici destinația.
    ”Alertele din zonele unde lipsesc arbori au dispărut, iar fotografiile cu încărcătura, prevăzute în hotărârea de guvern, nu sunt disponibile în noua aplicație. Pentru public, este singurul mod de a distinge camioanele legale de cele care fac multiple transporturi pe zi cu un singur set de documente”
    Oamenii vor avea acces la informații precum avizele de transport. Ne îmbătăm cu apă de izvor?

  2. Am trimis cererea la solicitări544@mmediu.ro
    Vă cer în spiritul legii lămuri la primele probleme constatate de ONG privind avizele de transport.
    Am văzut avize date pe valea Răstoliţa, jud. Mureş, sit Natura 2000, care erau valabile 10 ore.

    Poate pentru firmele de Bistriţa este necesară dacă duc buştenii până la depozitele lor din Bistriţa.
    Dar dacă transportă doar pănă la depozitul din Răstoliţa, 1 oră dus, 1 oră încărcare şi 1,5 oră transport în jos pe vale din cel mai depărtat punct al văii,
    Înseamnă că poate efectua chiar şi 3 transporturi în acest interval , nefiind nicio localitate pe vale.

    Dar dacă dăm pentru firmele din localitate 6 ore, sigur vor efectua cel puţin 2 transporturi cu valorificare locală.
    Şi în zona Sighişoara, sit Natura 2000, avizele de transport sunt valabile 10 ore, lucru nepermis , în condiţiile scopului aplicării legii.

    Dacă nu se reduc orele valabile de transport la cele strict necesare, ONG-urile merg la presă ….

    Abran Peter

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...