Ce mai caută românii de Black Friday: Electrocasnice mici, haine și televizoare

Publicat: 09 nov. 2021, 15:51, de Viorela Pitulice, în ECONOMIE , ? cititori
Ce mai caută românii de Black Friday: Electrocasnice mici, haine și televizoare
haine cumpărături mall

Mai mult de jumătate dintre români intenționează să achiziționeze cel puțin un produs de Black Friday, bugetul mediu fiind de peste 2.200 de lei. În topul categoriilor de interes se află electrocasnicele mici, hainele și televizoarele.

 În același timp, 64,6% dintre potențialii cumpărători intenționează să cumpere din online, intenția de cumpărare fiind mai ridicată în cazul segmentului de vârstă 18-34 de ani, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță Kantar România, în ultima lună.

„Datele studiului ne arată că majoritatea românilor vor să cumpere cel puțin un produs de Black Friday, iar cei mai mulți dintre aceștia au bugetat acest eveniment de shopping și au luat în calcul alocarea unor resurse financiare dedicate. În topul celor mai râvnite produse la preț redus se află electrocasnicele mici, articolele vestimentare și televizoarele,” a declarat Carmen Pătrașcu, director general Kantar România.

Mai mult de jumătate dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani intenționează să cumpere cel puțin un produs de Black Friday, iar intenția de cumpărare este mai ridicată în cazul segmentului de vârstă 18-34 de ani.

Peste o treime dintre respondenți au planificat un buget de până în 1.000 de lei, 40,7% au un buget cuprins între 1.000 și 3.000 de lei, iar 15,8% dispun de peste 3.000 de lei. În medie, cei care vor să cumpere intenționează să aloce peste 2.200 de lei.

Studiul mai arată o tendință crescătoare a preferinței pentru magazinele online de Black Friday: 64,6% dintre potențialii cumpărători intenționează să cumpere de la magazinele online.

Topul alegerilor

În topul celor mai de interes categorii pentru Black Friday 2021 intră electrocasnicele mici, dar și haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălțăminte, mașini de spălat, home&deco, laptopuri, cosmetice și aragazuri.

Studiul Kantar România a fost realizat telefonic, în perioada 22-28 octombrie, pe un eșantion reprezentativ național de 2006 respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.

Kantar Romania este parte a Kantar, compania globală lider în oferirea de insight-uri demonstrate și servicii de consultanță de brand și comunicare. Compania este prezentă la nivel global și local în mai mult de 90 de piețe.