Cea mai dorită autostradă din România are constructor desemnat! Drumul are 33,49 km și te duce până la graniță
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/07/autostrada-moravita.jpg)
S-a stabilit! Autostrada pentru care s-au bătut cei mai mulți constructori are un câștigător. Din cele zece oferte primite și aflate de luni buni în analiză, CNAIR a ales firma câștigătoare. Este un antreprenor care mai are lucrări în România și care și-a dovedit puterea pe secțiunea 4 a A1 Sibiu – Pitești, pe care o va finaliza cu mult înainte de termen.
Cea mai dorită autostradă din România are constructor desemnat
Cea mai dorită autostradă din România dacă ne luăm după numărul mare de constructori prezenți la licitație este lotul 2 Jebel – Moravița (33,49 km), pentru care s-au bătut nu mai puțin de 10 firme. După cum se știe, CNAIR a împărțit cei 70 km ai drumului de mare viteză care va fi construit în județul Timiș în două loturi și ambele au stârnit un interes imens: lotul 1 Remetea Mare – Jebel (35,67 km), pentru care au fost depuse nouă oferte, și lotul 2 Jebel – Moravița (33,49 km), cu 10 oferte.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat, luni, câștigătorul lotului 2: austriecii de la Porr Construct. În perioada următoare va fi anunțat și câștigătorul lotului 1, procedura fiind pe final.
„Etapă importantă în dezvoltarea infrastructurii rutiere din vestul țării! A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția Lotului 2 (Jebel – Moravița) al Autostrăzii Timișoara – Moravița (A9). PORR CONSTRUCT SRL are la dispoziție 2,97 miliarde lei (fără TVA) și 48 de luni (12 luni etapa de proiectare și 36 luni pentru execuție) pentru finalizarea acestui nou lot de autostradă în lungime de 33,49 km“, a transmis Cristian Pistol, pe Facebook.
Conform contractului (finanțat prin Programul Transport) pe traseu vor fi construite inclusiv:
- un pod cu o lungime de 560 m peste calea ferată CF124 și DN58B;
- două noduri rutiere (DN58B Voiteg și Moravița);
- două spații de servicii (tip S3);
- două parcări de scurtă durată;
- un Centru de Întreținere și Coordonare în proximitatea nodului Moravița.
Contractul mai prevede asigurarea infrastructurii necesare pentru instalarea a minimum 6 stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice în fiecare spațiu de servicii și parcare de pe traseu.
Grindeanu: Un nou pas concret pentru conectarea României cu frontiera de vest!
După anunțarea câștigătorului lotului 2 al Autostrăzii Timișoara – Moravița și fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a reacționat pe Facebook.
„Un nou pas concret pentru conectarea României cu frontiera de vest. CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul pentru construcția lotului 2 al Autostrăzii Timișoara – Moravița (A9). Constructorul austriac care a câștigat licitația trebuie să realizeze proiectarea și execuția celor 33,49 km de autostradă în termen de 48 de luni (12 luni sunt alocate fazei de proiectare, iar 36 de luni pentru execuția lucrărilor)“, a precizat Sorin Grindeanu, care este și deputat de Timiș.
El a mai menționat că Autostrada Timișoara – Moravița (A9) este unul din obiectivele strategice de infrastructură care va asigura legătura rutieră rapidă și modernă cu frontiera româno-sârbă. „Am să sprijin și am să urmăresc în continuare evoluția proiectelor de infrastructură mare, deoarece consider că de acestea depinde în mare măsură dezvoltarea economică a României“, a mai spus Sorin Grindeanu.