Sindicaliștii susțin că „s-a ajuns la această decizie deoarece nimic nu s-a schimbat în ultimii ani, iar situația din industria feroviară este cu mult mai gravă decât vor să comunice public guvernanții”.
Mai mult decât atât, „agravarea situației economice și lipsa unei asumări concrete în ceea ce privește luarea unor decizii pentru evitarea colapsului generalizat a industriei feroviare dovedesc că nu există nici la debutul acestui an un plan serios de revitalizare a activității la calea ferată”.
Practic, sindicaliștii de la calea ferată invocă patru motive pentru care au organizatea aceste pichetări:
„An de an ceferiștilor li s-a promis că se va investi la calea ferată, că se vor asuma politici de restructurare modernă a activității și că totul va reintra în normal datorită reformelor care se vor face în urma unei analize strategice care să racordeze calea ferată din România la ecosistemul feroviar european. Din păcate, nu s-a întâmplat nimic concret. Așa se face ca astăzi trenuri vechi de peste 40-50 de ani circulă cu viteze de 43 de km pe oră in traficul de pasageri și 17 km pe oră in traficul de mărfuri, pe infrastructura feroviară înregistrându-se nu mai puțin de 500 de restricții de viteză !!!”, se menționează în comunicatul celor federații sindicale feroviare (vezi documentul în facsimil).