CFR Călători: Accident în trenul Comănești-Buzău. Mai mulți călători au fost răniți

Publicat: 26 mai 2025, 10:39, de Rona David, în ACTUALITATE , ? cititori
CFR Călători: Accident în trenul Comănești-Buzău. Mai mulți călători au fost răniți
Inquam Photos / Alex Nicodim

Un incident s-a produs în stația Mărășești! Mai mulți călători au suferit leziuni ușoare cauzate de manevrele de cuplare a locomotivei cu vagoanele trenului, anunță CFR Călători.

CFR Călători – Accident cauzat de neglijență în serviciu?

Potrivit unui comunicat de presă al CFR Călători, luni, 26 mai a.c., în jurul orei 07:15, în stația Mărășești, la manevrele de cuplare a locomotivei cu vagoanele trenului Regio 5302 Comănești –Mărășești – Buzău, s-a produs un ușor șoc de impact, cu primul vagon.

În urma impactului, din informațiile deținute, șase persoane au avut contuzii ușoare, dar preventiv au fost preluate de Serviciul de Ambulanță. Pasagerii care se aflau la bordul trenului au fost preluați de o altă garnitură de tren formată de CFR Călători în stația Mărășești, pentru a-și continua călătoria. Circulația celorlalte trenuri nu a fost afectată.
CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile create de acest incident şi le mulţumește pentru înţelegere- se arată în comunicat.

Amintim că în vara anului trecut a avut loc, la Atârnați, o deraiere a unui tren al CFR Călători. Aceasta s-a produs din cauza deficitului de personal al companiei de infrastructură și a mentenanței insuficiente, care au dus la o stare deplorabilă a liniei.

Potrivit  concluziilor Raporului AGIFER, trenul 1596, care circula în relația Craiova-București Nord, a plecat din stația Roșiori la ora 16:14, iar zece minute mai târziu mecanicul a anunțat faptul că, în zona semnalului de intrare în stația Atârnați, pe firul II, au deraiat ultimele două vagoane din compunere garniturii. În trenul operatorului feroviar de stat erau circa 200 de călători, iar unul dintre ei a avut un atac de panică și a fost dus la spitalul din Alexandria.

Raportul AGIFER indică drept factor cauzal al producerii accidentului pierderea stabilității cadrului șine – traverse, în condițiile creșterii temperaturii în șină, din cauza stării necorespunzătoare a căii pe porțiunea de linie respectivă.

În Raport se mai menționează, drept factor sistemic, asigurarea unui volum inadecvat al resurselor materiale și umane în raport cu cel necesar pentru realizarea mentenanței corespunzătoarea a liniei și menținerea geometriei căii în toleranțele admise.

Potrivit clubferoviar.ro pe pod nu erau contrașine, iar ultima reparație capitală se făcuse în 1983. În schimb, mai notează publicația citând Raportul AGIFER, există un număr extrem de mic de meseriași de cale la Districtul de linii nr. 3 Roșiori Nord.

”Personalul muncitor din cadrul acestui district este insuficient, raportat la numărul de kilometri convenționali și la complexitatea lucrărilor de întreținere și reparație a liniei”, se menționează în Raport. Concret, aici ar fi trebuit să lucreze 65 de muncitori, deci la funcția meseriași de întreținere cale există un deficit de 47 de lucrători.

”În concluzie, lipsa corelării necesarului de personal cu necesarul de lucrări rezultate în urma recensămintelor efectuate la districtul de linii are implicații directe în activitatea de mentenanță, favorizând manifestarea pericolului de deraiere a trenurilor”, spun inspectorii AGIFER.