CFR Călători: Pierderi mai mici cu 100 mil. lei față de cele estimate

Dan Costescu, directorul general CFR Călători a declarat astăzi că pierderile companiei, prevăzute la începutul anului pentru 2020, s-au redus cu aproximativ 100 de milioane de lei, la 585 de milioane de lei.

Consiliul de Administraţie al CFR Călători a aprobat în şedinţa de joi bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei aferent anului în curs care indică pierderi mai mici decât cele prevăzute iniţial la peste 600 de milioane de lei.

„Am aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei. Anul curent îl vom încheia mai bine decât ne-am aşteptat. Am reuşit să reducem cu aproximativ 100 de milioane de lei pierderile pe care le-am găsit proiectate în ianuarie şi nu trebuie să uităm că am avut lunile de vârf ale pandemiei, când nu se ieşea decât cu scopuri precise, în care aveam 2 sau 5% din vânzări. Studenţii, de exemplu, au coborât la 2%, vânzările de bilete la case undeva la 5% au rămas, deci, practic, compania nu mai vindea 95% pe aceste pierderi forţate, pe ordonanţele militare care ne-au ajutat la capitolul epidemiologic, dar la transporturi nouă ne-au creat aceste situaţii”, a afirmat Dan Costescu.

Şeful CFR Călători a precizat că la momentul preluării mandatului său, în luna ianuarie 2020, şi-a propus trei obiective strategice, respectiv concentrarea pe călători, în primul rând, pe flota de vagoane şi de locomotive şi, nu în ultimul rând, pe angajaţi.

„Ca obiective operaţionale ale afacerii, aveam deja o provocare, pentru că, la începutul anului, când am venit, am găsit un buget stabilit la peste 600 de milioane de lei pierdere. Pierderea aşa de mare era pe de o parte rezultatul tuturor lucrurilor care s-au întâmplat în 2019, nu numai măsuri organizatorice de management, dar şi lucruri care s-au întâmplat la nivel de ţară: creşterea preţurilor la utilităţi, la energie electrică, dar şi la combustibili – noi folosim mii de tone de motorină pentru tracţiune – şi, foarte important, mărirea de salarii care a operat undeva la sfârşitul anului 2019. Aceasta nu a avut impact decât pe câteva luni – puţine – din 2019, dar îşi produce şi acum efectele pe 2020. Deci, toată această creştere a fondului de salarii cu zeci de milioane urma să se vadă. De asta, proiectul de buget pe 2020 era unul cu o pierdere de peste 600 de milioane de lei”, a explicat acesta.

O altă provocare se referea la investiţii, fiind nevoie de locomotive şi vagoane, astfel apărând obiectivul „1000 plus”, în condiţiile în care la preluarea mandatului său compania avea în parc 792 de vagoane.

Însă planul s-a schimbat în martie, odată cu declararea stării de urgenţă pe fondul pandemiei, când cu trenul au circulat doar navetiştii – lucrătorii din poliţie, transporturi, sănătate, utilităţi – şi cei care erau nevoiţi să o facă.

„Este clar că au fost mai puţine trenuri, am făcut şi de acolo economie şi rezultatul final este un pic mai bun decât am sperat noi, în sensul că faţă de acel proiect pe care l-am găsit, de peste 600 de milioane de lei pierdere la începutul anului, am reuşit acum, după pandemie, să ne ducem la 585 milioane de lei. Asta este, practic, cifra pe care o avem acum: 585 milioane de lei pierdere, mai puţin decât se prognozase la începutul anului şi cu pandemia la mijloc”, a explicat Dan Costescu.

În prezent, operatorul naţional de transport feroviar de călători are în parc 1.004 vagoane funcţionale şi peste 400 de vehicule motoare (locomotive şi automotoare).

1 COMENTARIU

  1. La viteza de 35 de Km/h vei scoate al naibii de mare profit.
    ” Este clar că au fost mai puține trenuri, am făcut și de acolo economie şi rezultatul final este un pic mai bun ” Ti-ai pus vreodată romane aceasta întrebare si problema totodată ca de maine Tu ca om sărac fiind, sa nu mai poți circula cu trenul ? Va dați seama cum arata și cat de complicata este viata romanului de la sat, comuna, oraș mic, când calea ferata dispare cu tot cu infrastructura?
    Cum ajung copii la la o scoală și facultatea din oraș fără un mijloc de transport ? Cum ajung bătrânii tai din comune și din satele lor sărace la un spital, la o policlinica ? La o farmacie ? Ti-ai pus aceasta întrebare mizerabila ? Cum ajung muncitorii/navetiști la locurile lor de de munca?
    Dan Costescu, directorul general CFR Călători a declarat astăzi că este un mare absent in domeniu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...