Ciprian Ciucu dă vina pe ASPA pentru moartea femeii sfâșiate de câini

Primarul Sectorului 6 acuză ASPA de neglijență, că serviciul a funcţionat extrem de prost până în 2013 și spune că nu au făcut un recensământ al câinilor maidanezi.

Primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu a afirmat miercuri, 25 ianuarie, că ASPA nu şi-a îndeplinit, din punctul său de vedere, obiectivele şi obligaţiile legale, nefăcând nici măcar un recensământ cu privire la câinii maidanezi.

Edilul a mai acuzat că a fost redusă şi subfinanţată activitatea de capturare a ASPA, bugetul ASPA fiind de 10 milioane lei în 2021, iar anul trecut de 17 milioane, bani folosiţi pentru alte activităţi, cum ar fi târguri de animale care să încurajeze adopţia acestora.

„Acţiunea s-a mutat de pe partea de capturare pe partea de cazare, hrană, sterlizare şi s-a înhibat capturarea”, a mai spus el. Ciucu a adăugat că sunt condiţii groaznice în adăposturile ASPA din cauza supraaglomerării cu câini.

Citește și: Sectorul lui Ciucu, cele mai multe zone unde oamenii pot fi atacați de câini

El a vorbit despre o reducere a numărului de angajaţi ai instituţiei, de la 90 de angajaţi în anul 2013, la 15 angajaţi începând din anii 2017-2018, în prezent fiind 13 angajaţi. „Întrebarea este cine are interesul ca ASPA să ţină un număr mari de câini din adăposturi? Cine face bani din această afacere?”, s-a întrebat Ciprian Ciucu.

Serviciul a funcţionat extrem de prost până în 2013

„Aş vrea să încep cu un scurt istoric, cum s-a ajuns aici şi vă voi prezenta şi soluţiile pe care le-am identificat pentru ca acest lucru să nu se mai întâmple niciodată. Cine e responsabil legal cu strângerea câinilor maidanezi? Evident că ASPA. Astfel vorbim despre o instituţie înfiinţată special cu acest scop, deţinând bugete şi angajaţi speciali pentru acest scop. În 1996 s-a înfiinţat Serviciul de Ecarisaj în subordinea PMB. În 2001 a fost decis ca acest Serviciu să se ducă la sectoare. Din 2003 şi până acum, ASPA a funcţionat şi şi-a derulat activitatea exclusiv sub subordinea CGMB. În 2006 un japonez a fost ucis de câini.

Citește și: Avocat, despre cine este responsabil pentru moartea femeii mușcate de câini și cine poate cere despăgubiri

Serviciul a funcţionat extrem de prost până în 2013. De abia din 2013 a crescut capacitatea ASPA care funcţiona cu 90 de angajaţi dedicaţi prinderii animalelor de pe spaţiul public. Aproximativ 54.000 de câini prinşi până în 2017, din care 30.000 au fost eutanasiaţi, iar 24.000 adoptaţi.”

A fost oprită eutanasierea

„Apoi a survenit o schimbare fundamentală de abordare la nivelul ASPA începând cu anii 2017-2018 când a redus efectivele de angajaţi la 15, azi mai fiind 13 angajaţi la ASPA. A fost oprită eutanasierea ceea ce a pus o presiune extraordinară pe bugetul ASPA, vorbim de perioada 2017-2018. În 2019 prinşii 2,500 de câini, în 2021 undeva 3.200 de câini, în 2022 undeva la 1.500 de câini, foarte puţini.

În februarie 2021, doamna Diana Pungă, city manager al PMB a fost delegată să coordoneze activitatea ASPA.”

Conducerea ASPA nu şi-a îndeplinit obiectivele legale

Din 2017 s-a schimbat fundamental modul de operare al acestui serviciu şi a fost consimţit şi accentuant din 2021 şi până astăzi. Din punctul meu de vedere conducerea ASPA nu şi-a îndeplinit obiectivele legale. Nu a realizat nici măcar un recensământ. Au avut 3 ani la rând posiblitatea să facă recensământul animalelor, ceea ce ar fi furnizat temeinic PMB şi Poliției Locale numărul animalelor.

Activitatea de capturare a fost subfinanţată prin dispoziţii ale celor responsabili. Buget de 10 milioane în 2021 pentru ASPA. În 2022, ASPA a avut buget de 17 milioane lei şi s-a concentrat pe alte activităţi, cum ar fi târguri de animale. Acţiunea s-a mutat de pe partea de capturare pe partea de cazare, hrană, sterlizare şi s-a înhibat capturarea. Condiţiile de adăpost sunt groaznice din cauza supraaglomerării.

Întrebarea este cine are interesul ca ASPA să ţină un număr mari de câini din adăposturi? Cine face bani din această afacere?”, scrie ziare.com

2 COMENTARII

  1. CUM NORMALIZAM VIATA PUBLICA DIN SOCIETATEA ROMANEASCA

    In ciuda entuziasmului popular afisat dupa decembrie 1989, la 33 de ani de la acele evenimente istorice, avem dovezi certe ca viitorul natiunii romane este garav amenintat, iar viata publica din Romania a luat-o razna de tot pentru ca cei care s-au instalat periodic la cirmuirea tarii in aceasta perioada de timp ne-au incadrat mersul pe un drum prapastios fara intoarcere.
    Printre cauzele principale care au determinat bulversarea vietii publice din Romania pot fi enumerate, in afara celor de natura externa, urmatoarele:

    1. – LIPSA DE LEGITIMITATE A FORULUI LEGISLATIV, a alesilor in general, care isi insusesc puterea colectiva IN MOD NEFIRESC deoarece nu au votul majorotatii simple de 50% sau calificate de 75% din totalul alegatorilor cu drept de vot din colegiile teritoriale unde au depusa candidatura sau al cetatenilor romani cu drept de vot.
    Lipsa de legimitate se datoreaza si neprezentarii la vot a peste 60% dintre alegatori, (determinata la rindul sau de scandalurile pornite de la cumpararea de voturi sau estorcarea vointei politice a cetatenilor) ceea ce ilustreaza neincrederea populatiei in sistemul de administrare a puterii statului a carui autoritate se afla in stadiul disolutiei totale.
    Analiza legislatiei emise in perioada postdecembrista reliefeaza net faptul ca, clasa politica, prin violenta afisata fata de alegatori a urmarit in mod vadit satisfacerea si acoperirea unor interese, in primul rind de casta (parlamentari, notari, avocati, executori judecatoresti, justitiari, etc.) sau economice (decizind incorpore, impotriva firii, privatizarea unor obiective economice strategice) ignorind in mod ordinar interesele pentru realizarea binelui general al natiei romane.
    Intr-o societate moderna ce are la baza valoari esentiale, moralitatea, cunoasterea si rationalitatea, UN POLITICIAN DE ELITA (model) TREBUIE sa fie un intelept, sa priveasca particularul prin prisma generalului si intr-un acelasi elan de gindire sa cuprinda deopotriva abstractul si concretul. Trebuie sa vada prezentul in lumina trecutului, pentru scopuri situate in viitor. Nici o parte a naturii umane sau a institutiilor omenesti nu trebuie sa-i scape cu totul din vedere. El trebuie sa fie dezinteresat si in acelasi timp sa vizeze un scop, sa fie distant si incoruptibil dar cu picioarele pe pamint ca un om de stiinta. (Indivizi cu discernamintul afectat, incompetentii si cei cu instincte de rechin nu au ce cauta in politica sau viata publica).
    In ciuda tuturor nenorocirilor abatute dupa 1989 asupra istoriei prezente a romanilor (din cauza unor ordinari din rindul lor) exista totusi o probabilitate ca o parte din asteptarile si sperantele colective ale acestora sa fie implinite cu ajutorul unor elemente progresiste din societatea politica si a celor stocate in bazinul electoral format din cei peste 60% cetateni romani cu drept de vot, absenti la alegeri, scarbiti de actuala clasa politica care nu se mai poate autopurifica.
    Referitor la algoritmul delegarii puterii colective si la posibilitatea de a isca reactii eficiente intre alegator si ales, in vederea normalizarii vietii publice (scoaterii rechinilor sau a brontozaurilor din viata politica), SOCIETATEA CIVILA, trebuie sa intervina si sa impuna modificari la legea electorala (fie si pentru a antrena interesul ori trezi speranta intregului electorat pe de o parte si pe de alta sa previna pe cit posibil aranjamentele electorale ale mafiotilor din politica romaneasca care la fiecare scrutin asteapta ca lipitorile sau taunii sa se infiga in epiderma cotribuabililor si sa suga nederanjati, timp de 4-5 ani, din vlaga poporului roman ori din resursele si bogatiile naturale daruite de divinitate acestuia), existind in acest sens mai multe variante posibile:
    – Una ca mandatul celui validat (ca presedinte al tarii, parlamentar, presedinte
    de consiliu judetan si primar) sa dureze doar pe perioada de timp egala cu rezultatul dat de procentul (din intregul mandat de 4 sau 5 ani prevazut) cu care a fost ales din totalul cetatenilor cu drept de vot existent in circumscriptia sau colegiu electoral in care a candidat, exceptind cazul celor care depasesc scorul de 75%.
    In cazul in care perioada, conform procentului (fractiei procentuale) cu care a fost ales, a exipirat, inlocuirea sa se faca pina la sfirsit de mandat (4 sau 5 ani) cu candidatii care urmeza in acelasi clasament realizat la respectivele alegeri.
    – A doua varianta posibila ar putea fi aceea daca nici un candidat nu primeste la alegeri votul a peste 50% dintre cetatenii cu drept de vot(din colegiu) sa ramana in continuare cel care se gaseste pe functia respectiva (aceasta ar fi posibila mai degraba in cazul presedintelui, primarilor si al presedintilor de consilii judetene).
    – A treia varianta, ca o completare la celelalte doua, se refera la legiferarea obligativitatii votarii celor cu drept de vot cu posibilitatea aplicarii unor sanctiuni importante impotriva absentilor, fara argumente temeinice, de la scrutin.
    2. – LIPSA DE REPREZENTATIVITATE A ACTULUI DE GUVERNARE care este dovedita de faptul ca, nu toate unitatile administrativ-teritoriale ale tarii (judete sau provincii) au reprezentanti in structurile centrale ale administratiei de stat (ceea ce a condus la consolidarea multor anomalii in care institutiile statului centrale sau locale sa fie constituite din gasti sau clanuri).
    Aceasta situatie, a permis exercitarea unei guvernari in stil de haita constituita parca din hiene si incurajeaza formarea de structuri de tip mafiot.
    Aplicarea algoritmului enuntat, dar si nerespectarea principiilor competentei si moralitatii la angajarea si promovarea personalului in functiile publice a incurajat dezvoltarea clientelismului de tot felul si implicit risipa si batjocorirea resurselor umane valoroase, financiare si materiale ale tarii (inclusiv pierderea fondurilor financiare europene repartizate Romaniei).
    Ceea ce inspaiminta insa fiinta nationala in cel mai grotesc mod este faptul ca
    (I)MORLITATEA si (IN)COMPETENTA in ROMANIA (caracteristici fundamentale pentru aprecierea inexistentei sau existentei sanselor pentru progres si civilizatie) se masoara cu unitati impuse de impostori, tradatori si oameni care au discernamintul afectat din cele mai diverse motive.
    3. – NERESPECTAREA PRINCIPIILOR PRIVIND CONFLICTUL DE INTERESE SI DE COMPETENTA de catre cei care au ocupat ori sunt actualmente in functii publice. Aceste genuri de imoralitati au permis dezvoltarea lacomiei romanilor fara limite (lasind tara fara economie si administratie proprie sanatoasa), coruptia ajungind in aceste conditii la cote neimaginabile, mai ales in randul societatii politice.
    4. – LIPSA UNEI REGLEMENTARI care sa prevada, pana la ce nivel se pot face numiri politice (cu degetul aratator) in functii publice, dar si modul de DESTITUIRE DIN FUNCTIA PUBLICA, de catre autoritati apolitice (legal constituite), indiferent de rezultatul eventualei anchete penale in cazul comiteri de infractiuni, a celor ALESI sau care au fost NUMITI in structura guvernului ori in alte institutii publice si nu s-au achitat de sarcinile ce le aveau de indeplinit conform competentei sau responsabilitatilor asumate la preluarea functiei (indicatorii de performanta si criteriile de moralitate) consideram ca numai asa se va putea responsabila decizia politica si inaltul functionar public ;
    5. – DECIZIILE POLITICE SI ACTELE GUVERNAMENTALE NU SUNT ELABORATE PE BAZE STIINTIFICE ORI PE CRITETII OBIECTIVE, ci cu ajutorul unor impostori multi fara discernamintul necesar si au ca tinta interese nelegitime ale diferiteleor grupuri si nu performarea politicilor publice sau realizarea bunului mers al interesului general al romanilor.
    6. – LIPSA DE EFICIENTA IN DOMENIUL ADMINISTRARII TERITORIALE A TARII deoarece din interese macheavelice nu a fost pusa in opera conceptia cu opt zone administrative in locul judetelor, ceea ce ar fi marit eficienta administrarii tarii odata cu reducerea de cel putin de cinci ori a unor costuri cu aparatul functionaresc.
    Aceste deficiente majore, printre altele, au generat dezechilibrele si anomaliile manifestate in societatea romaneasca postdecembrista si au condus la, decaderea sistemului social si a componentelor sale, invatamintul, sanatatea publica, mediul, agricultura, industria, turismul, administratia, justitia, apararea, ordinea publica, etc. cu repercursiuni grave in administratia locala, pentru o perioada de timp nedeterminata in care Romania poate deveni falimentara daca nu se vor implementa strategii si programe adecvate care sa asigure reabilitarea si progresul in toate domeniile economico-sociale ale vietii noastre.

    PENTRU A COMBATE O PARTE DIN CAUZELE “cancerului care macina societatea romaneasca” MAI TREBUIE SA GASIM SI RASPUNSURI LA CATEVA INTREBARI ESENTIALE PENTRU VIITORUL NEAMULUI ROMANESC:
    1. – Cind vom fi in stare ca cetateni romani, intr-un nr. foarte insemnat (citeva
    milioane), sa protestam simultan, public, citeva ore, avind ca motiv incalcarea unui drept sau a drepturilor elementare ale oricarui semen(roman) de catre autoritatile statului roman sau altele straine, facind astfel dovada sau proba existentei unei coeziuni sociale de neam ?
    2. – Cind, oricare persoana publica, edil sau politician (independent) roman ales ori purtator de autoritate statala va putea sa manifeste aceeasi atitudine, grija (atentie) atat pentru omul bogat cat si fata de cel sarac, tot atat fata de cel performant cat si fata de cel neputiincios facind dovada sau proba existentei unei moralitati in viata civica ?
    3. – Cind vom fi capabili(ca romani) sa intelegem ca indiferent de postura sau functia in care suntem trebuie sa manifestam omenie in rationalitate unul fata de celalalt pentru ca fiecare dintre noi sa primim la rindul nostru tot atatea ajutoare (sau fascicole de energii pozitive) cati romani suntem pe planeta Pamint, facind astfel dovada sau proba existentei unei intelepciuni desavirsite ?
    Aceste intrebari au raspunsuri asemanatoare si se vor indeplini atunci cind si in Romania se vor realiza cele trei nazuinte fundamentale ale existentei umane, sa devenim un popor lipsit de lacomie, credincios unor idealuri sau teluri nobile si cu inteligenta colectiva de nivel superior pentru a descoperi, intelege si aplica mecanismul pe baza caruia turmele de animale isi aleg conducatorii din rindul celor mai viguroase si „talentate” exemplare ca sa fie ferite de primejdii.
    Avand in vedere mersul istoriei prezente a neamului romanesc, numai DUMNEZEU mai poate decide daca poporul roman mai are seva necesara sa-si recapete vreodata adevarata AMPRENTA a fiintei nationale sau daca nu sa fie dezintegrat ori descompus pentru ca nu mai are capacitatea de a-si administra destinul colectiv.

  2. Nu recensamantul maidanezilor, Ciucule ca aia trebuie dusi la adapost si daca nu sunt adoptati in doua luni eutanasiati. Ci recensamantul celor din curti care se face cu politia locala. Nu ASPa poate intra in curti ci politia si atunci cu mandat de a face perchezitie. Chiar ne credeti pe toti idioti?!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole

Hamburger cu carne de plastic la McDonald’s în București EXCLUSIV

Hamburger cu carne de plastic la McDonald’s, da ați citit bine. Ieri am avut parte de cea  mai urâtă experință pe care o puteam...

Un autocar cu 44 de pasageri a luat foc pe A1,...

Un autocar în care se aflau 44 de pasageri a luat foc marți dimineață, pe autostrada A1, între Sebeș și Sibiu. Călătorii au reușit...