Ciprian Șerban anunță un nou pas pe Autostrada Unirii: supervizare asigurată pentru întreaga secțiune montană

Publicat: 24 dec. 2025, 17:54, de Andrei Ceausescu, în Transporturi , ? cititori
Ciprian Șerban anunță un nou pas pe Autostrada Unirii: supervizare asigurată pentru întreaga secțiune montană

Proiectul Autostrăzii „Unirii” A8 Târgu Mureș–Târgu Neamț face un nou pas administrativ important. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, a anunțat finalizarea procedurilor de atribuire a contractelor de supervizare pentru toate loturile secțiunii montane Sărățeni–Pipirig, un tronson cu o lungime totală de 116 kilometri, care traversează județele Mureș, Harghita și Neamț.

Potrivit informațiilor făcute publice, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a desemnat câștigătorii contractelor de supervizare pentru ultimele două loturi rămase. Astfel, lotul 1C Sărățeni–Joseni, cu o lungime de 32,4 kilometri, va fi supervizat de asocierea Activ Proiectare Infrastructură SRL (lider) – EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi. De asemenea, contractul pentru lotul 2B Grințieș–Pipirig, în lungime de 31,5 kilometri și considerat cel mai dificil tronson al autostrăzii, a fost atribuit asocierii Venturo Investment (lider) – Ae Dozoring s.r.o., formată din companii de inginerie din România și Slovacia.

Rolul supervizorilor este esențial în derularea proiectului, aceștia urmând să monitorizeze atât faza de proiectare, cât și execuția lucrărilor. Printre responsabilitățile acestora se numără verificarea conformității lucrărilor cu proiectul tehnic, controlul calității materialelor și al echipamentelor utilizate, precum și gestionarea provocărilor tehnice ale traseului. Secțiunea montană a Autostrăzii A8 presupune lucrări complexe, fiind prevăzute aproximativ 180 de poduri și pasaje, precum și 38 de tuneluri.

Ministrul Transporturilor precizează că, pe parcursul acestui an, au fost semnate toate cele patru contracte pentru construirea secțiunii de munte a Autostrăzii A8, valoarea cumulată a acestora ridicându-se la aproximativ 18 miliarde de lei. Conform calendarului anunțat, începutul anului 2026 ar urma să marcheze demararea etapei de proiectare pentru acest tronson, considerat unul dintre cele mai așteptate proiecte majore de infrastructură rutieră din România.

Autostrada „Unirii” A8 este proiectată să asigure o legătură rutieră rapidă între Transilvania și Moldova, fiind un obiectiv strategic atât din punct de vedere economic, cât și al mobilității regionale.