Alegeri 2020
COVID 19
Puterea.ro
  • ACTUALITATE
  • POLITICĂ
  • ECONOMIE
    • Indicatori macro
    • Finanțe
    • Imobiliare
    • Business
    • Transporturi
    • Energie
    • Agricultura
  • SOCIAL
    • Sănătate
    • Educație
    • Cultură
    • Cariere
    • Orașul meu
  • TEHNOLOGIE
  • SPORT
  • LIFESTYLE
    • Food
    • Travel
    • Shopping
    • Relații
    • Auto
  • OPINII
  • INTERNAȚIONAL
Fără rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ACTUALITATE
  • POLITICĂ
  • ECONOMIE
    • Indicatori macro
    • Finanțe
    • Imobiliare
    • Business
    • Transporturi
    • Energie
    • Agricultura
  • SOCIAL
    • Sănătate
    • Educație
    • Cultură
    • Cariere
    • Orașul meu
  • TEHNOLOGIE
  • SPORT
  • LIFESTYLE
    • Food
    • Travel
    • Shopping
    • Relații
    • Auto
  • OPINII
  • INTERNAȚIONAL
Fără rezultat
Vezi toate rezultatele
Puterea.ro
Fără rezultat
Vezi toate rezultatele

CNAIR: Inedit în istoria construcției de autostrăzi din România

de Aurel Drăgan
18/09/2020 | 10:30
în News, Transporturi
CNAIR: Inedit în istoria construcției de autostrăzi din România

Povestea tronsonului de autostradă Iernut – Chețani, care va fi inaugurat astăzi, ora 13, a urmat, până la un punct, un traseu tras la indigou în proiectele românești de infrastructură: lucrări începute, constructori intrați în insolvență și/sau faliment, subcontractori neplătiți, datorii uriașe acumulate și, implicit, stoparea lucrărilor.

Pentru prima dată în istoria construcției de autostrăzi din România, s-a luat decizia de nu a rezilia contractul cu STRACO, intrată în insolvență/faliment, care acumulase o masă uriașă de datorii la subcontractori și furnizori.

Potrivit surselor din cadrul CNAIR, în urma discuțiilor dintre autorități, constructori și terții implicați, prin care se cerea acestora să accepte eșalonarea datoriilor STRACO, s-a ajuns la un consens. De asemenea, în urma efortului susținut de către angajații CNAIR, a subcontractorilor români, precum și al altor autorități cu atribuții în acest proiect, lucrările au avansat rapid în ultimele două luni, și astăzi porțiunea dinspre capătul Chețani este finalizată și poate fi inaugurată.

”Soluția pe termen lung nu este rezilierea contractelor în cazul eventualelor situații de insolvență ori alte spețe vecine cu falimentul, ci, dimpotrivă, susținerea părților implicate pentru continuarea lucrărilor”, ne-a declarat aceeași sursă.

Astfel, în urma negocierilor, cu ajutorul CNAIR, toți subantreprenorii și furnizorii, străini și români, a fost acceptată varianta plății unor tranșe mai mici din datorii, astfel încât STRACO să aibă la dispoziție cash flow-ul necesar finalizării celor 18 km de autostradă. Datoriile către subcontractori și furnizori însumau, la ora negocierilor, peste 60 milioane lei, mare parte din sumă fiind reeșalonată.

Ce s-ar fi întâmplat daca NU ar fi fost acceptată soluția de reeșalonare?

Alți doi ani până la stabilirea, conform procedurilor în vigoare, a unui nou constructor, la care s-ar fi adăugat încă doi ani, probabil, pentru finalizarea lucrării. ”În loc de sfârșitul anului viitor, am fi vorbit despre o întârziere de patru ani, deci prin 2024 am fi putut marca încheierea autostrăzii”, ne-a precizat aceeași sursă din cadrul CNAIR.

În fapt, falimentul ar fi însemnat blocarea completă a lucrărilor și reluarea de la zero a proiectului, ceea ce ar fi însemnat o întârziere de alți patru ani. Cele șapte firme care au cerut falimentul Straco au acceptat până la urmă insolvența, astfel încât lucrările să continue.

Astfel, datorită efortului comun al autorităților și a mediului privat, astăzi, la ora 13, în prezența președintelui Klaus Iohannis, a primului ministru Ludovic Orban, a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, este posibilă darea în trafic a acestei porțiuni de autostradă.

Etichete: autostradaChetaniconstructorIernutinsolventaStrco
Distribuie
Articolul precedent

Consulul general al României la Miami a fost tâlhărit

Articolul următor

Începe judecarea apelului în dosarul Colectiv, la aproape un an de la prima sentință

Articolul următor
Începe judecarea apelului în dosarul Colectiv, la aproape un an de la prima sentință

Începe judecarea apelului în dosarul Colectiv, la aproape un an de la prima sentință

Comentarii 1

  1. Avatar adiere de vânt says:
    4 luni în urmă

    Romania are bani si resursele necesare. Este cea mai bogata tara din Uniunea Europeana când vine vorba resurse naturale, dacă populația a ajuns la 14 mil. de locuitori si asta datorita politicienilor corupți, trebuie sa recunoaștem cu toții ca: Romanul are un excedent de pământ pe fiecare cap de locuitor. ( Ca romanul este cârpit in fund, lipsit de dinți si flamand asta este cu totul o alta poveste )

    Răspunde

Anulează răspunsul

Tratament: Medicamentul anti-COVID considerat eficient de experții Ministerului Sănătății din Grecia
News

Tratament: Medicamentul anti-COVID considerat eficient de experții Ministerului Sănătății din Grecia

de Roxana Roseti
27/01/2021
Ce fel de „colegă de teren” îi aduce Simonei Halep primul meci din 2021
SPORT

Ce fel de „colegă de teren” îi aduce Simonei Halep primul meci din 2021

de Roxana Roseti
26/01/2021
Magnat din America Latină, urmărit de coronavirus
Internațional

Magnat din America Latină, urmărit de coronavirus

de Roxana Roseti
26/01/2021
Cine este Kaja Kallas: Portretul primei femei-premier din Estonia
Internațional

Cine este Kaja Kallas: Portretul primei femei-premier din Estonia

de Roxana Roseti
26/01/2021



  oferit de: curs-valutar-bnr.ro

booked.net
+20
°
C

H: +23°
L: +15°

Bucureşti
, 12
Prognoză pe 7 zile

+24°+18°+22°+19°+15°+12°
+15°+10°+13°+15°+12°+8°



Dreptul la liberă exprimare este garantat de Constituție!

DESPRE NOI

CONTACT

ECHIPA

PUBLICITATE

GDPR

COOKIES

CONFIDENȚIALITATE

© 2020 Ziarul Puterea. Toate drepturile rezervate

Fără rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ACTUALITATE
  • POLITICĂ
  • ECONOMIE
    • Indicatori macro
    • Finanțe
    • Imobiliare
    • Business
    • Transporturi
    • Energie
    • Agricultura
  • SOCIAL
    • Sănătate
    • Educație
    • Cultură
    • Cariere
    • Orașul meu
  • TEHNOLOGIE
  • SPORT
  • LIFESTYLE
    • Food
    • Travel
    • Shopping
    • Relații
    • Auto
  • OPINII
  • INTERNAȚIONAL

© 2020 Ziarul Puterea. Toate drepturile rezervate

Politica cookie
Acest website folosește cookie-uri necesare pentru functionarea site-ului dar si cookie-uri non-necesare pentru a colecta date despre persoanele care ne viziteaza site-ul. Cookie-urile necesare pentru functionarea site-ului nu se pot dezactiva. Gasiti lista cookie-urilor non-necesare apasand butonul setări cookie, de unde le puteti dezactiva. Prin apăsarea butonului „Accept” fără a dezactiva cookie-urile non-necesare, ne oferiți acceptul dumneavoastră pentru a le folosi. ACCEPT
Cookie
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența de mavigare pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate în browser-ul dvs. deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, putem folosi cookie-uri terțe care să ne ajute să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Necesare
Întotdeauna activate

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necesare

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.