Compania își va păstra unitățile de produse farmaceutice și dispozitive medicale, care vând medicamente precum tratamentul împotriva cancerului Darzalex și de la care se așteaptă venituri de aproximativ 77 de miliarde de dolari în 2021.
„Noua Johnson & Johnson și noua companie Consumer Health vor putea fiecare să aloce mai eficient resursele pentru a oferi rezultate pentru pacienți și consumatori, pentru a stimula creșterea și pentru a debloca o valoare semnificativă”, a declarat Joaquin Duato, care ar urma să devină directorul general al J&J în ianuarie.
În piață au mai fost făcute mișcări în acest sens. Astfel, compania rivală Pfizer Inc și-a combinat în 2019 unitatea de sănătate a consumatorilor cu GlaxoSmithKline plc într-o societate mixtă. Recent, și conglomeratul industrial american General Electric a anunțat că se va separa în trei companii publice pentru a-și simplifica activitatea și a reduce datoriile. De asemenea, compania japoneză Toshiba Corp are în plan să se divizeze în trei firme independente.