Compania Renault ar putea fi dată în judecată din cauza problemelor la motoarele 1.2 litri benzină

Publicat: 10 ian. 2022, 17:59, de Otilia Caloian, în LIFESTYLE , ? cititori
Compania Renault ar putea fi dată în judecată din cauza problemelor la motoarele 1.2 litri benzină
Sursa foto: Pixabay.com

Mai mulți clienți din Franța vor să se unească și să acționeze în justiție compania auto Renault din cauza problemelor de fiabilitate ale motorului pe benzină 1.2 litri Tce, folosit la modele precum modele Renault, precum Clio 4, Scénic 3, dar şi Dacia Duster 1, Dacia Lodgy sau Nissan Juke 1.

O acţiune colectivă în justiţie ar putea fi lansată în zilele următoare în Franţa împotriva constructorului auto Renault, din cauza problemelor de fiabilitate ale motorului pe benzină 1.2 litri TCe, informează săptămânalul „Le Journal du Dimanche„.

Între 2012 şi 2016, acest model de motor conceput de Renault a echipat mai multe vehicule ale mărcii franceze dar şi cele ale mărcilor Nissan şi Dacia.

Potrivit „Le Journal du Dimanche”, mai mulţi clienţi francezi se plâng de un supraconsum de ulei în cazul vehiculelor echipate cu motoarele 1.2 TCe. În aceste condiţii, avocatul Christophe Leguevaques a decis să acţioneze Renault în justiţie, convins că producătorul auto era conştient de defectele motoarelor 1.2 TCe. „Avem în vedere două lucruri: pe de o parte că Renault cunoştea problemele acestor motoare încă din 2015 şi a continuat să vândă automobile cu motoare viciate…şi că a făcut ceea ce se cheamă o înşelătorie”, afirmă avocatul Christophe Leguevaques.

Motorul 1.2 benzină a fost folosit la Renault, Dacia și Nissan Juke

Motorul pe benzină de 1.2 litri TCe a fost montat pe 400.000 de vehicule în perioada cuprinsă între luna octombrie 2012 şi luna iunie 2016. Acest bloc motor se regăseşte sub capota a numeroase modele Renault, precum Clio 4, Scénic 3, dar şi Dacia Duster 1, Dacia Lodgy sau Nissan Juke 1.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Dacia Spring a primit doar o stea la testele de siguranță NCAP, iar Renault Zoe, niciuna.

Otilia Caloian și-a început cariera jurnalistică la începutul anilor 2.000. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Finanțe-Bănci. Este specializată în jurnalismul economic și de ... vezi toate articolele