Compensarea facturilor la energie și gaze, de la 1 noiembrie. 10 milioane de români vor beneficia de ajutor

Premierul Florin Cîțu a anunțat joi, 23 septembrie, că de la 1 noiembrie se va aplica compensarea facturilor la energie şi gaze. Măsura vine atât pentru consumatorul casnic, cât şi pentru cel non-casnic, deoarece trebuie avute în vedere şi IMM-urile şi companiile mici, a completat Cîțu.

În acest moment, vreau să mă asigur că ceea ce facem pe partea de compensare o să fie rapid, simplu şi să nu implice foarte mult consumatorul. Şi aici vreau să fie foarte clar, vorbesc de consumatorul casnic şi noncasnic.

Pentru că e vorba şi de IMM-uri şi de companii mici, care nu au aceeaşi putere de negociere ca o companie mare. Soluţiile vor fi pentru ambele categorii şi vom avea această soluţie cât mai curând, ca să intre în vigoare de la 1 noiembrie„, a explicat Cîţu.

El a spus toate acestea la dezbaterea online „Plafonare versus compensare” organizată de DC News.

Aproape 10 milioane de români vor beneficia de compensare

Potrivit premierului, beneficiari vor fi aproximativ 5,3 milioane de gospodării, adică aproape 10.000.000 de persoane.

„Asta era schema pe care discutam noi, vedem care este forma finală. Deci, o mare parte din populaţia României va beneficia în această iarnă de acest ajutor„, a spus Florin Cîţu.

Prim-ministrul a subliniat, totodată, că trebuie avută foarte multă atenţie în cazul unei eventuale plafonări a preţurilor la gaze şi energie.

Intervenţia brutală în plafonarea preţurilor poate să aibă alte implicaţii pe partea de investiţii pentru companiile din energie.

Dar, dacă la nivelul Uniunii Europene se ajunge să avem majoritatea ţărilor care să meargă şi spre plafonare, nu are cum România să nu adopte şi ea această strategie, da„, a declarat Cîţu.

Măsurile luate trebuie să fie aplicabile pe termen lung

Premierul a afirmat că această compensare trebuie să fie „un produs bun, simplu, transparent”, care să fie folosit în această iarnă, dar şi pe viitor „în alte situaţii excepţionale”.

Să nu venim de fiecare dată cu ceva nou, să folosim un produs pe care putem să îl avem şi în viitor.

De exemplu, părinţii copiilor care vor trebui să stea acasă, o săptămână – două, vor primi acea sumă de la buget pentru a compensa pentru că trebuie să stea acasă în acea perioadă.

Deci, despre astfel de soluţii vorbesc, soluţii care pot fi folosite de fiecare dată când apar situaţii excepţionale„, a explicat Florin Cîţu.

Soluţii atât pentru consumatorul casnic, cât şi noncasnic

„Compensarea merge înainte, 1 noiembrie – 31 mai, nu mai e niciun fel de discuţie aici. Aş vrea ca românii să fie ok. Nu pot să fie foarte liniştiţi, e o situaţie excepţională în toată Europa.

Dar vreau să se asigure că nu vor fi lăsaţi de izbelişte în această iarnă. (…) Dacă nu ne ocupăm de consumatorul non-casnic, vom vedea că preţurile la produse or să crească foarte mult, o inflaţie foarte mare şi, după aceea, apare acea problemă cu preţuri, dobânzi etc. şi nu vreau să ajungem acolo.

De aceea, ne ocupăm şi de compensarea pentru consumatorul non-casnic„, a completat Cîţu.

Premierul a dat asigurări că bugetul de stat poate suporta aceste compensări, deoarece efortul va fi împărţit pe 2021 şi 2022.

Mai multe articole...

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole