Constructorii de autostrăzi din România: Retter urcă în TOP, Coni în frunte, UMB coboară

Publicat: 06 feb. 2024, 16:31, de Vlad Stefan Orjan, în ESENȚIAL , ? cititori
Constructorii de autostrăzi din România: Retter urcă în TOP, Coni în frunte, UMB coboară

Asocierea RETTER a urcat spectaculos în topul constructorilor de autostrăzi din România, datorită performanțelor remarcabile ale constructorului din ultima vreme. În schimb, Dorinel Umbrărescu, cu grupul său UMB, a coborât pe poziția a șaptea, iar criticii susțin că acest declin se datorează mișcărilor constante ale angajaților între companii.

Potrivit datelor actualizate ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cel mai mare progres pe șantierele de autostrăzi din România în luna decembrie 2023 a fost înregistrat pe primele două loturi ale A7 Ploiești – Buzău și pe A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 4.

Surpriza vine de la constructorii prahoveni de la Coni, care domină clasamentul pentru prima dată. Ei au raportat un avans semnificativ de aproape 6 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Buzău – Focșani, ajungând la un stadiu de peste 41%.

Pe a doua poziție se află asocierea Pizzarotti – Retter, cu un avans de 3 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil, realizând 43%. Totul vine în contextul în care firma de construcții românească RETTER a ridicat procente semnificative din realizarea podurilor pe șantierele pe care lucrează în asociere cu firma italiană Pizzarotti. Este cunoscut faptul că Pizzarotti a înregistrat întârzieri în toate construcțiile sale de autostrăzi din România, însă se pare că în asocierea cu constructorul român RETTER, lucrările se dezvoltă într-un ritm mult mai bun.

Constructorul austriac Porr ocupă locul al treilea, cu un progres de 2,64 puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș (A1), unde se construiește primul tunel veritabil de autostradă din România, ajuns la 18%.

Deși a fost un jucător dominant în domeniul construcțiilor, grupul UMB al lui Dorinel Umbrărescu a coborât pe poziția a șaptea, raportând un avans de 1,28 puncte procentuale pe lotul 1 Buzău – Vadu Pașii al A7 Buzău – Focșani. Lucrările pe lotul cu mega-podul peste râul Buzău au atins un stadiu de 26%, însă există scepticism cu privire la finalizarea acestora în 2024, conform contractului. Este cunoscut faptul că UMB nu se mai află în top din cauza lipsei forței de muncă, deoarece sunt aceeași muncitori care fug de la companie la alta pentru salarii și condiții mai bune.