Cornelia Galer, șefa Protecției Consumatorilor Buzău, minte de îngheață apele

Publicat: 09 nov. 2023, 07:30, de Sebastian Silvestru, în Dezvăluiri , ? cititori
Cornelia Galer, șefa Protecției Consumatorilor Buzău, minte de îngheață apele
Cornelia Galer, șefa Protecției Consumatorilor Buzău, minte de îngheață apele

La sfârșitul lunii septembrie 2023, șefa Protecției Consumatorilor Buzău transmitea presei naționale câteva declarații revoltătoare ce făceau referire la comportamentul clienților din restaurante.

Cornelia Galer, comisar-șef la CJPC Buzău, spunea că a apărut o categorie de clienți care merg la restaurant, mănâncă o parte din ce au comandat și apoi pun în farfurie unghii, păr sau muște pentru a avea motive să facă reclamații.

„O parte dintre consumatori şi-au făcut un obicei din a mânca în restaurante gratuit, inserând diverse obiecte în produse comandate pentru ca ulterior să reclame la instituţiile competente, a spus conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC). ”

Declarația de mai sus a apărut mai întâi pe fluxul Agerpres, ulterior, fiind preluată de zeci de site-uri de presă naționale și locale.

„De regulă se dovedesc întemeiate aceste reclamaţii. Sunt şi unele neîntemeiate. Ca să înţelegem aşa cam ce se întâmplă în piaţă, s-a format deja o clasă de consumatori care trăiesc neplătind”, a declarat Cornelia Galer.

Galer spunea că în ultimii ani a cercetat personal mai multe cazuri, astfel că se consideră îndreptățită să tragă concluzia că în România există o categorie de clienți, majoritatea tineri, care vor să mănânce gratis folosind metoda descrisă de ea însăși, care de azi înainte îi va purta numele.

„Asta am constatat-o noi pe parcursul ultimilor ani de cercetări ale reclamațiilor, adică de regulă sunt persoane tinere care au asupra lor pliculeţe cu fir de păr, unghie, muscă, vierme sau mai ştiu eu ce, se duc în restaurante sau pe terase, comandă, mănâncă jumătate sau trei sferturi, pune acolo din pliculeţ ce trebuie, face poză, face reclamaţie” a mai precizat Cornelia Galer.

Fir de păr în mâncarea de la restaurant Foto: Shutterstock
Fir de păr în mâncarea de la restaurant Foto: Shutterstock

Declarațiile dubioase ale Corneliei Galer au ridicat multe semne de întrebare, astfel că jurnaliștii de la Ziarul Puterea au solicitat Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Buzău (CJPC), dar și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) să furnizeze mai multe informații și detalii legate de subiect.

Doar 20 de reclamații în ultimii 3 ani

Protecția Consumatorilor Buzău, prin intermediul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Galați, a declarat că în județul Buzău, în perioada 2020 – 2023 au fost înregistrate 20 reclamații referitoare la prezența corpurilor străine în bunurile alimentare sau preparatele culinare, prin corpuri străine înțelegându-se următoarele: muște, excremente de rozătoare, vierme, pene, resturi de sticlă, bucată din unghie (ruptă), fire textile, mucegaiuri ce nu fac parte din culturile admise în industria alimentară.

Sursa foto: Pexels
Sursa foto: Pexels

Comercial Iomar SRL, PUB O’Brothers, Hanul Poienița Râmnicu Sărat, US Food Network SA sunt restaurantele reclamate de cei 20 de clienți buzoieni. Pentru a înțelege bine cum stau lucrurile, nicio unitate de alimentație publică nu a sesizat/reclamat faptul că ar fi fost păgubită prin „Metoda Galer”.

CJPC Buzău și ANPC infirmă spusele Corneliei Galer

Informațiile primite de la CJPC Buzău și ANPC infirmă ceea ce Cornelia Galer a transmis presei naționale, și anume că s-a format deja o categorie de consumatori care trăiesc neplătind.

Comisariatul Regional Galați a adus și alte precizări: controalele privind prezența corpurilor străine în produse alimentare sau preparate culinare s-au efectuat ca urmare a unor reclamații ale clienților. Aceste reclamații au fost însoțite de probe doveditoare, bonuri fiscale și fotografii.

Mai întâi s-a procedat la cercetarea reclamațiilor pe baza fotografiilor anexate, ulterior prin efectuarea controlului fizic al fluxului tehnologic de preparare, depozitări în agregate frigorifice sau camere de depozitare, verificarea temperaturilor de păstrare a materiilor prime, condițiile de păstrare, materii prime, semipreparate, preparate (masa caldă, după caz), verificarea existenței echipamentului de lucru a întregii echipe din fluxul tehnologic (halate, plase de păr, mănuși etc.), existența plaselor pentru insecte sau a aparatelor cu UV, efectuarea cursurilor de igienă de către personal.

La nivel național, la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, în perioada ianuarie 2020 – septembrie 2023 s-au înregistrat 79 de reclamații referitoare la prezența corpurilor străine în produsele alimentare sau preparatele culinare, prin corpuri străine înțelegându-se următoarele: dinte, muște, excremente de rozătoare, vierme, pene, resturi de sticlă, bucată din unghie (ruptă), fire textile, mucegaiuri ce nu fac parte din culturile admise în industria alimentară.

„Metoda Galer” nu există

De altfel, ANPC a precizat că în perioada ianuarie 2020 – septembrie 2023 nu au fost efectuate acțiuni de control pe subiectul „pliculeț cu păr”, ci au fost efectuate acțiuni de control pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor privind prezența de corpuri străine în produse alimentare. Nu s-a putut determina dacă a fost vorba de „metoda pliculeț cu păr” descrisă de comisarul-șef adjunct Galer.

Concluzia? Nu există niciun fenomen care să respecte „Metoda Galer” sau vreo categorie de consumatori care trăiesc neplătind, așa cum Cornelia Galer a descris-o.