Concurenții sunt adevărați maeştri ai genului, aşa că există un singur câştigător – bagheta însăşi. Un produs inventat de francezi şi exportat, sau copiat, în toată lumea. Sub diverse forme, din ce în ce mai sofisticate: albă, de secară, neagră, cu lapte, brânză, cartofi, măsline, şuncă, vin roşu etc.
Acest eveniment, ca și multe altele similare, desfășurate pe parcursul anului, face parte din campania autorităților franceze de reabilitare a pâiinii și a patiseriei, în general. În 1996, guvernanţii francezi au constatat că în ţara lor a scăzut consumul de pâine. Cu doar 165 de grame pe locuitor, zilnic, francezii, din mari exportatori ai acestui produs, se situau, paradoxal, sub media europeană. Si asta nu era sănătos pentru populaţie, s-a demonstrat, doar, că pâinea este un aliment complex, indispensabil bunei funcţionări a organismului. Si-apoi nu era bine nici pentru industria de panificaţie, scăderea vânzărilor devenise alarmantă. Aşa că s-a făcut o campanie naţională proconsumul de pâine, explicându-se avantajele si demontând mitul conform căruia patiseria, în general, îngraşă. Sigur că nu-i asa, dacă avem grijă la cantităţi si la combinaţii. Mai mult, Jean- Pierre Raffarin, ministrul de atunci pentru IMM-uri, Comerţ si Meserii, a propus o sărbătoare a pâinii. Timp de o săptămână, în toate localităţile Franţei sunt celebrate panificaţia si patiseria, sub toate formele sale. Sărbătoarea a fost fixată în jurul datei de 16 mai, când este ziua sfântului Honore, patronul brutarilor.