Se pare că în urmă cu 5 ani, compania, împreună cu Nielsen, a lansat „Proiectul Mercury” pentru a afla efectul deconectării utilizatorilor de la serviciile lor. S-a dovedit că, după o săptămână fără rețelele sociale ale lui Zuckerberg, oamenii au experimentat o scădere a sentimentelor de depresie, anxietate, singurătate și comparație socială.

„Proiectul Mercury” a dovedit că aceasta nu a fost doar o coincidență, ci o influență directă a serviciilor companiei asupra deteriorării, scrie Reuters. În loc să publice aceste rezultate sau să efectueze cercetări suplimentare, Meta a închis proiectul, deoarece ar fi putut da o lovitură serioasă rețelelor sale sociale.

Instrumentele de securitate, concepute pentru a fi utilizate cât mai rar posibil

Cercetarea a apărut acum ca parte a unei serii de procese intentate de districtele școlare din SUA împotriva Meta și Google, precum și împotriva TikTok și Snapchat, care acuză companiile că ascund riscurile pe care produsele lor le prezintă pentru elevi.

Principalele pretenții ale reclamanților sunt îndreptate în mod specific către Meta. Potrivit acestora, instrumentele de securitate de pe Facebook și Instagram au fost special concepute pentru a fi utilizate cât mai rar posibil din cauza eficacității lor reduse în lumea reală.