Cum arată topul constructorilor de autostrăzi din România

Publicat: 21 mai 2023, 16:52, de Florentin Lucaniuc, în ECONOMIE , ? cititori
Cum arată topul constructorilor de autostrăzi din România

Grupul UMB domină din nou topul constructorilor de șosele de mare viteză, cu progresele spectaculoase de pe Autostrada Bucureștiului (A0) și Drumul Expres Brăila – Galați.

Constructorul Strabag intră direct pe podium cu avansul de pe lotul Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania (A3), în vreme ce grecii de la Aktor recuperează semnificativ din întârzierile de pe A0.

Firmele lui Dorinel Umbrărescu au raportat din nou cele mai mari progrese de pe șantierele de autostrăzi și drumuri expres din România, potrivit datelor actualizate pe luna aprilie de pe harta CESTRIN.

UMB a avut un avans de peste 20 de puncte procentuale pe Drumul Expres Brăila – Galați în ultimele două luni, astfel că lucrările pe cei circa 11 kilometri sunt realizate mai bine de jumătate.

De asemenea, UMB a înregistrat un progres semnificativ, de 16 puncte procentuale, pe lotul 2 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord). Și aici gradul de execuție a depășit 50%, acest lot fiind de altfel în cărți pentru inaugurare parțială în 2023.

Pe următorul loc se situează asocierea Strabag – Geiger, care a raportat un avans de 12 puncte procentuale pe contractul de finalizare a lucrărilor la lotul – lipsă Chețani – Câmpia Turzii din A3. Potrivit pasionaților de infrastructură, și acest constructor promite inaugurarea lotului de peste 15 kilometri până la finalul anului.

Topul continuă cu Aktor, constructorul elen raportând un avans de peste 7 puncte procentuale pe lotul 3 al A0 Sud. Astfel, lucrările sunt realizate în proporție de peste o treime.

UMB revine cu un progres de 6 puncte procentuale pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Construit în proporție de 69%, și acest lot este programat pentru inaugurare în 2023.

În clasament urmează italienii de la WeBuild, cu un avans de 4,56 de puncte procentuale pe secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Pitești (A1). Astfel, s-a depășit pragul de 30% și pe acest tronson din cel mai important proiect rutier al României.

Următoarea poziție este ocupată de turcii de la Nurol, cu un progres de 4,25 de puncte procentuale pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania (A3). Cu un stadiu fizic de peste 75%, acest lot din A3 urmează să fie dat în trafic tot în 2023.

Constructorul român UMB apare din nou în clasament cu un avans de 4 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12).

De asemenea, italienii de la WeBuild revin cu un progres de 3,64 de puncte procentuale la mega-podul de la Brăila, ce urmează să fie inaugurat într-o lună, potrivit celor mai recente estimări.

Clasamentul constructorilor continuă cu turcii de la Alarko, cu avansuri de peste 2 puncte procentuale pe loturile 1 și 2 ale A0 Sud. Și aici sunt așteptate inaugurări în 2023.

Mai departe, UMB a înregistrat progrese de peste 1 punct procentual pe loturile de pe Autostrada Transilvania (A3).

La momentul editării acestui articol, datele privind progresele de pe Autostrada Moldovei (A7) nu au fost actualizate, scrie economica.net