Dacia scumpeşte modelul SUV Duster

Publicat: 11 mai 2025, 06:50, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Dacia scumpeşte modelul SUV Duster
Preţurile pentru Dacia Duster au crescut cu 100 sau 200 de euro

Dacia a majorat începând din data de 6 mai prețurile SUV-ului Duster pe cea mai mare piaţă a sa pentru acest model, Franţa. Numai preţul versiunii entry-level rămâne neschimbat, rivalul lui Citroën C3 Aircross pornind tot de la 19.990 de euro, scrie publicaţia franceză L’Argus

Preţurile pentru Dacia Duster au crescut cu 100 sau 200 de euro

Prețul celorlalte variante a crescut cu 100 sau 200 de euro. Costul anumitor opțiuni a crescut, de asemenea. Motorizarea microhibridă TCe a fost redenumită Mild Hybrid.

Creșterile de prețuri se înmulţesc pentru a treia generație Dacia Duster, lansată pe piață în primăvara anului 2024, remarcă jurnaliştii francezi.

Toate versiunile SUV-ului românesc au prețul majorat cu 200 de euro începând cu 6 mai, cu două excepții. Versiunea entry-level Essential cu motor Eco-G 100 rămâne la prețul de 19.990 de euro, iar creșterea se limitează la 100 de euro dacă combinați echiparea Expression cu motorul Hybrid 140.

În plus, pentru o altă culoare de caroserie decât cea standard Glacier White, prețul va crește de la 600 euro la 650 euro.

În cele din urmă, prețul pachetului City opțional, disponibil pe nivelurile de echipare Journey și Extreme și care include radar de parcare față, camere 360° și monitorizarea unghiului mort, a crescut cu 60 de eruo, ajungând la 550 euro.

Ca și în cazul restului gamei Dacia, motorul microhibrid de 130 CP nu mai poartă eticheta TCe, ci Mild Hybrid. Structura gamei Duster rămâne neschimbată.

Dacia Duster este cel mai bine vândut SUV către persoane fizice din Europa, poziție pe care o deține fără întrerupere începând din 2018. În 2024, Duster a fost al doilea cel mai vândut model pe piața de retail din Europa, indiferent de segment, după Sandero.

În anul 2024, în Franța, Dacia Duster a înregistrat un total de 41.886 de unități vândute, incluzând atât modelele de generație a doua (Duster 2), cât și pe cele de generație a treia (Duster 3). Aceasta reprezintă o creștere de 50% față de anul anterior, consolidându-și poziția de cel mai vândut SUV din Franța.

Dintre cele 41.886 de unități, 23.511 au fost Duster 3.