Se cere falimentul Dan Air, firma care se răstea la Romatsa

Publicat: 21 feb. 2024, 17:02, de Cristian Matache, în ESENȚIAL , ? cititori
Se cere falimentul Dan Air, firma care se răstea la Romatsa

Dan Air, compania care și-a făcut reclamă imediat după deschiderea aeroportului de la Brașov, are probleme în justiție.

La Tribunalul București, s-a înregistrat în data de 19 februarie o cerere din partea Castellar Construct de intrare în faliment a societății Dan Air, specializată pe transportul aerian civil de pasageri. Deocamdată nu există nicio dată pentru primul termen de judecată. Castellar Construct este deținută în mod egal de către Rodica Maliia și Doru Maliia. Dan Air, compania lui Dan Iuhasz, figurează, conform ultimelor informații cu datorii de 71 milioane de lei.

Numele Dna Air a devenit cunoscut anul trecut imediat după inaugurarea aeroportului de la Brașov. Compania a fost primul operator care a venit cu curse regulate dar imediat după aceea a început un război cu Romatsa, cu privire la decizia de amânare a extinderii orarului de funcționare al aeroportului pentru luna ianuarie 2024. Oficialii Dan Air au contestat decizia de extindere la 16 ore a activității aeroportului începând cu 15 ianuarie 2024, adică prea târziu din punctul lor de vedere, ținând cont că noul program a fost stabilit la 30 octombrie. Din acest motiv, Dan Air a ales să plece de la Brașov și să se mute la Bacău.

Obiectivul prioritar al Romatsa este furnizarea de servicii de trafic aerian pentru aeronavele ce execută zboruri GAT (trafic aerian general) în condiții IFR (reguli de zbor după instrumente) în spațiul aerian al României precum și orice alt spațiu aerian delegat României prin acorduri internaționale.

Început cu stângul la Brașov

Primul aeroport construit în ultimii 50 de ani a început cu stângul: puține curse, contracte inexistente cu operatorii aerieni. Singura companie care insistă cu zboruri la Brașov este Dan Air. Aceasta a reclamat faptul că noul aeroport are probleme majore în funcționare, din cauza restricțiilor impuse de Romatsa pentru spațiul aerian din apropierea Brașovului, doar între orele 7 PM și 7 AM.

De altfel, cei de la Dan Air și-au făcut publicitate gratuită pe seama scandalului cu Romatsa. Ei i-au acuzat pe controlorii de trafic de la Romatsa că pun în pericol siguranța pasagerilor. Reprezentanții firmei au făcut referire la un zbor Tarom din decembrie 2007 care era să coste viața pasagerilor. Aeronava s-a lovit de o mașină pe pistă, în timpul decolării pentru că Romatsa R.A, spun cei de la Dan Air, nu s-a asigurat că pista era liberă.