Daruri, ne pregătim să facem daruri: Cadoul, ca o întoarcere spre noi înşine într-o lume anapoda!

Publicat: 19 dec. 2021, 06:00, de Roxana Roseti, în LIFESTYLE , ? cititori
Daruri, ne pregătim să facem daruri: Cadoul, ca o întoarcere spre noi înşine într-o lume anapoda!

Este vremea cadourilor  – poate sună banal, dar e extrem de important să dăruim și să primim cadouri, acum, în aceste vremuri deloc obișnuite…

Codul bunelor maniere, acela nescris, spune că măcar odată în viață ar trebui să primim un cadou. Există cazuri când un cadou poate influența viețile tuturor: a celui ce îl dăruiește și a celui ce primește. În fapt, este despre viețile tuturor, dăruit și dăruitor! Anul acesta, mai mult ca în oricare alți ani, oamenii s-au orientat către cadouri mai…altfel, personalizate, pregătite cu multă atenție, din timp, spune, spre exemplu, Irina Wagner, cofondator Wagner Arte. Brandul este prezent în acest weekend la NOËL, cel mai longeviv și selectiv târg de cadouri de designer din București, care se desfășoară la Hanul Gabroveni – ARCUB.

Irina ne-a vorbit  despre revenirea în prim-plan a porţelanului – obiecte și bijuterii, în preferințele celor care își pregătesc cadourile de Sărbători în special, dar și la modul general : „Există încă un segment de oameni care sunt dispuşi să investească în această zonă pentru că apreciază arta şi designul, o dată ca pe o investiţie pe termen îndelungat şi apoi ca valoare estetică“, spune Irina Wagner. Ea mai subliniază că Wagner Arte „are acest potențial imens de a crea lucruri românești pentru că e un brand cu tradiție de 20 de ani. Avem obiecte personalizate, inspirate de aceste meleaguri, lucrate de artizani români”.

Frumosul contează

De unde vine această orientare…bizară a oamenilor, în vreme de restriște, către porțelan? „Ar fi două abordări ale fenomenului”, evidențiază Irina. „Una ţine de perioada pre-pandemie şi această orientare către porţelan face parte dintr-un proces normal de educaţie estetică şi expunere către lucruri frumoase prin călătorii şi experienţe. De aici şi apetitul pentru frumos şi obiecte de design, din acea nevoie de a ne satisface cât mai multe necesităţi de la vârful piramidei Maslow, nevoi superioare ce ţin de spirit. Apoi, vin abordarea şi realitatea din timpul pandemiei, şi anume întoarcerea oamenilor către casă. Prin simpla observaţie, ne dăm seama de ce fel de lucruri suntem înconjuraţi, ne dăm seama că frumosul contează şi, petrecând mult timp în casă, ne face plăcere să avem un ambient plăcut şi ritualuri însoţite de obiecte frumoase”.

Nevoia de apropiere

Irina mai este de părere că, în ceea ce privește cadourile de acest gen – obiecte decorative din porțelan și bijuterii din porțelan – e vorba despre o întoarcere spre noi înşine şi despre apreciere şi investiţie în stări de bine, „într-o lume care parcă a luat-o anapoda în ultimul an!“. „Eu personal m-am bucurat să ofer celor foarte dragi cadouri inedite, personalizate. Bucuria de a oferi o întrece pe cea de a primi”, mai spune Irina. Care mai adăugă, ca un fel de urare, speranțele ei pentru anul ce stă să vină: „Acum nevoia de apropiere e foarte mare. În familie nu ne mai strângem în brațe ca altădată…Să consumăm românește și să păstrăm cultura și tradițiile noastre, nu ale altora. Să evităm spălarea pe creier cu frică. Să nu uităm cine suntem pentru că ne e teamă”.