Drulă vrea birou vamal și punct de frontieră pentru un afacerist controversat

Publicat: 19 mart. 2021, 11:45, de Ion Teleanu, în News , ? cititori
Drulă vrea birou vamal și punct de frontieră pentru un afacerist controversat
Cătălin Drulă (Inquam Photos / Octav Ganea)

Un fost director de la Tarom de pe vremea lui Ceaușescu, adică un personaj bine ancorat la structurile de securitate, vrea prin semnătura lui Florin Cîțu și la propunerea ministrul Transporturilor Cătăin Drulă, să pună pe picioare o afacere refuzată de Ponta, Dăncilă și Orban.

Pe pagina oficială de internet a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost publicată pe 16 martie 2021, proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla (vezi documentul în facsimil) și pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului (105/ 2001) privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002.

Noul proiect este motivat de ministerul condus de Drulă ca fiind un demers menit să încurajeze dezvoltarea infrastructurii aeroportuare pe întreg teritoriul național, inclusiv prin înființarea/dezvoltarea aeroporturilor de interes regional. Iar în documentul strategic care stă la baza dezvoltării infrastructurii aeroportuare până la orizontul de timp 2030 – anume Master Planul General de Transport al României din 2016, este cuprins și aeroportul Tuzla.

Numai că, acest proiect este un demers vechi de mai bine de opt ani al proprietarului companiei Regional Air Services (AIR), Dorin Ivașcu, de a transforma aerodromul Tuzla în aeroport internațional cu tot ce presupune acest statut – punct de trecere a frontierei și birou vamal.

Practic, afaceristul Dorin Ivașcu vrea acum să pună pe picioare această afacere care a fost refuzată de foștii premieri Victor Ponta, Viorica Dăncilă și Ludovic Orban.

Mai trebuie precizat că aerodromul din Tuzla are doar 40 de hectare, iar transformarea lui într-un aeroport regional presupune să existe minimum 150 de hectare, ceea ce ar însemna exproprieri de teren într-o zonă turistică, deci și cu prețuri pe măsură.