Acte necesare pentru eliberarea unui nou card de sănătate. Cât costă un nou card

Cardurile de sănătate au devenit obligatorii pentru toți românii începând din 2015, iar de atunci, multă lumea și le-a pierdut sau au fost deteriorate șik a avut nevoie de unele noi. Astfel, cei ce doresc eliberarea unui nou card de sănătate, trebuie să știe că procesul nu este foarte complicat.

Potrivit Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, eliberarea unui nou card se poate face în caz de pierdere, furt sau deteriorare. Există și posibilitatea ca datele de pe card să fi fost completate greșit la eliberarea acestuia, iar în acest caz, CNAS va suporta costurile emiterii unuia nou.

Pentru eliberarea unui nou card de sănătate este nevoie de completarea unei cereri, care poate fi descărcată online de AICI. Pe lângă aceasta este nevoie de o copie după actul de identitate și plata unei taxe de 15,5 lei, care trebuie achitată într-un cont la Trezorerie.

O altă situație pentru eliberarea unui nou card de sănătate este schimbarea numelui. În acest caz, este nevoie de completarea unei cereri, o copie după actul de identitate și actele doveditoare privind modificarea numelui. Și în acest caz se achită taxa de 15,5 lei.

Trebuie să știți că plățile efectuate prin virament pot fi confirmate în 5 zile lucrătoare iar cele efectuate prin mandat poștal în 10 zile lucrătoare. În aceste condiții, persoanele care doresc eliberarea unui nou card de sănătate trebuie să se prezinte la ghișeu cu restul documentelor, abia după ce această perioadă.

După depunerea documentelor, persoanele care au solicitat eliberarea unui nou card vor primi o Adeverință de înlocuire, valabilă 60 de zile.

Documentele necesare pentru eliberarea unui nou card de sănătate:

1. Carte de identitate

2. Cardul de sănătate și plicul primit

3. Cerere eliberare card nou

4. Declarație pe proprie răspundere (dacă este necesar)

Ce este cardul național de sănătate

Cardul național de sănătate conține datele de identificare ale asiguratului și trebuie prezentat de orice persoană care primește servicii medicale decontate de Casa Națională de Sănătate. Pe card şi în memoria electronică a acestuia sunt imprimate următoarele informaţii:

  • Numele şi prenumele asiguratului
  • Codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate
  • Numărul de identificare al cardului naţional de asigurări sociale de  sănătate (CID)
  • Data naşterii
  • Termenul de valabilitate al cardului (5 ani)

Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscripţiona pe cardul de sănătate date medicale.

De asemenea, pentru asiguraţii care refuză primirea cardului de sănătate din motive religioase sau de conştiinţă, în baza unei cereri în care se expun motivele refuzului, casa de asigurări de sănătate va elibera adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate.

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Horia Constantinescu pleaca de la ANPC

Horia Constantinescu pleacă de la ANPC! ”Am scris o pagină de...

Horia Constantinescu, șeful Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorului, a anunțat joi că pleacă din instituție! A fost desemnat candidat PSD la Primăria Constanța. Horia...

Statul își vinde pe nimic partea din UM Drăgășani, deținută până...

Guvernul adoptă azi o Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli aferent activităţii de privatizare al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului pe anul...