EXCLUSIV. Ungaria își face port la Sulina

În timp ce guvernanții se ceartă între ei din orice, Ungaria lui Viktor Orban a făcut o mutare încredibilă pe teritoriul României cu implicații uriașe pe plan internațional.

Potrivit informațiilor noastre, o firmă din Ungaria garantată de guvernul de la Budapesta al lui Viktor Orban va construi de zero un port, atenție, la… Sulina. Deja, firma maghiară a preluat vreo 200 ha de la niște afaceriști străini și urmează să demareze lucrările pentru amenajarea noului post maghiar de la Sulina.





Astfel, guvernul de la Budapesta va avea port la Marea Neagră, ceea ce îi va permite să aducă mărfuri la Sulina, după care să le transporte pe uscat sau pe Dunăre către destinația finală, adică spre Ungaria.

Oare cei de la Administrația Zonei Libere Sulina, autoritățile române și instituțiile care se ocupă de siguranța națională, ce au de spus de mutarea Ungariei de la Sulina? Și ne miram cum s-a ajuns ca în anii trecuți UDMR să aibă deputat la Tulcea sau în alt județ de pe malul Dunării! Nimic nu este întâmplător.

65 COMENTARII

  1. Bune bine se vinde și se cumpără loturi de pământ în România dar cei care perfectează actele nu-s responsabili?
    Nu-i ia nimeni la întrebări?
    Orice construcție trebuie să 9btină avizele necesare iar cei cere le eliberează sunt direct responsabili

  2. In Romania totul se vinde și se cumpără. Când e vorba de teritoriu și executarea unor construcții în mod sigur se perfectează actele necesare.
    Cei care le eliberează sunt direct responsabili. Intr-o zonă sensibila așa cum este la Sulina autoritățile care au în vedere strategia și apărarea României trebuie să se sesizeze

  3. Bune bine se vinde și se cumpără loturi de pământ în România dar cei care perfectează actele nu-s responsabili?
    Nu-i ia nimeni la întrebări?
    Orice construcție trebuie să obtină avizele necesare iar ei ere le eliberează sunt direct responsabili

    • Nu există o instituție în România pentru a se sesiza in cazul unor tranzacții suspecte?
      Achiziția acelui teritoriu cu ieșire la Marea Neagră automat trebuie sa se sesizeze comisia de apărare a teritoriului.

      • dumneata traiesti in romania …?!!! ca dupa cum vb ori traiesti pe un continent indepartat si esti rupt complet de realitatile din romania ….ori daca traiesti in tara inseamna ca esti extrem de naiv sa nu zic prost…..in tara asta totul fara nici o exceptie este de vanzare …. daca sti la cine trebuie sa marci banul….restul sunt povesti pentru copii…..

        • Ba nu-i prost !!! Asta sa-ti fie clar, ce dracu-i limbajul asta ???!!!!
          E normala intrebarea lui pentru orice om relativ normal (cu capul).
          Anormal e ca suportam de trei decenii niste fatalai si nistre tradatori – asa-zis comunisti, asa-zis securisti, mai nou prosperii capitalisti autohtoni … D’ aia in ’89 Ceausescu parca aterizase atunci din Alfa Centauri – atat era de neajutorat si de singur ! Dintr-o data !!! Asa zisii tovarasi comunisti impreuna cu leprele din securitate si din armata l-au lichidat rapid ca sa ne arunce pe toi in epoca de piatra.

  4. Fake news. De la Sulina nu poți cara terestru marfa. Costurile de transbordare mărfuri din maritim în naval e mare. Vechiul bazin din Sulina în care se poate face port e al statului, nu cred ca a fost vândut. În plus, pe cei presupuși 200ha nu poți construi fiind în rezervație.

  5. Multi cretini pe lumea asta își dau cu părerea despre orice domeniu chiar daca sunt la „ani lumina” de realitate. In portul Liber Sulina ( proprietate a statului ) ,similar cu orice alta zonă liberă din lume, poate funcționa o firma sau o reprezentanta/agenție a acesteia care desfășoară activități conform statutului și specifice zonelor libere …deci și transbordare de mărfuri din nave fluviale in cele martime sau invers. Până în 1990 MAHART ( Compania de navigație a Ungariei ) , la fel ca alte companii din Iugoslavia , Austria și Slovacia ( țări fără ieșire la mare ) operau nave in Portul Liber Sulina.Portul liber a și fost construit in acest scop, de a fi hub-ul estic al magistralei de navigație Dunăre-Main- Rin ( astăzi ” culoar de transport european nr.x) ,un corespondent la Rotterdam . Daca una dintre țările anterior menționate sau oricare alta țară ( gen China ) sau firme din aceste țări ar începe să opereze prin Portul Liber Sulina ar fi un lucru benefic ptr.România . Cu siguranță că cineva o va face când vom fi acceptați in Schengen iar cei mai interesați ar fi olandezii / portul Rotterdam daca nu vor reuși să pună mâna pe pachetul majoritar al Portului Constanta … posibil și China . In alta ordine de idei , in orașul Sulina, exceptând actuala „zonă liberă” Nu exista o suprafață de 200 ha pe care sa se înființeze un nou port . Maghiarii sau oricine altcineva ar dori un „port privat” ar trebui sa cumpere fostul ” Șantier naval Sulina” să investească și să opereze navele la danele acestuia și în acest perimetru . Ar fi benefic ptr.România și locuitorii orașului în care rata șomajului este extrem de ridicata. Aberațiile cu ” ocupația maghiara” și ” chestiunile strategice” aparțin unor minți bolnave .

    • Draga Maus. Foarte bine punctat. Firma Mahart a avut și reprezentanta in Sulina. Ai o singura eruare, peste 300 de hectare de teren sunt disponibile. 175 hectare sunt a Consiliului Județean, dar mai sunt și multe hectare pe privat.Santierul naval, fosta piscicola Sulina.

    • O singura si ETERNA problema (intrebare RETORICA, evident) : de ce dracu’ nu operationealizeaza statul roman portul Sulina in beneficiul locuitorilor acestei zone macar, daca nu al intregii tari, de ce nu ne informeaza si nu ne incurajeaza pe toti sa investim cate un leu (pe sistemul „Un leu pentru Ateneu”), de ce …
      Raspunsul il stim : cei din sleahta de paraziti carora li s-a incredintat puterea de cca 30 de ani se multumesc sa fie peste noapte milionari si in banca „cui trebuie” (noua ordine mondiala) si cedeaza (=tradeaza si vand) fara nici o retinere avutul si viitorul tuturor celorlati.
      Benefic pentru Romania nu are ce sa fie – m-am plictisit de axioma „Sa vina investitorii straini ! ” ( Sa fi venit, dar pentru a produce BMW – gen si nu ca sa ne produca ei eugeniile sau sa ne taie fabricile si sa scoata doar din fierul vechi de 10-20 de ori suma investita pentru intregul complex, etc., etc. …
      Si, apropo, pentru toti ceilalti e „criza”, pentru ei deloc (nu o resimt). Chipurile, razboiul din Ucraina a afectat economia mondiala … Ce chestie … nu stiam ca Ucraina poate provoca reactii in lant la nivel global cum logic ar mai putea provoca state de marimea SUA, Rusia, China… Dar, am terminat (deocamdata) cu covidul, avem razboiul din Ucraina si mai ales „criza economica globala” … Criza, e, dar PROVOCATA / PLANIFICATA !!! Va reamintesc ca Terra nu a fost distrusa macar jumatate de un asteroid, nu avem (cel putin inca) un nou raboi mondial, informatia circula online / instant / in timp real in oricel colt al planetei, deci … ce ne-ar fi putut surprinde ???!!!!

  6. Domnilor jurnaliști,
    Sunteți praf, habar nu aveți de nimic, nu va știți istoria recentă și nici caracter nu aveți
    Păi, Budapesta a administrat cu 2 vapoare in anii lui Ceaușescu zona liberă zeci de ani. Nici Orban nu este un Einstein, el doar s a uitat înapoi și a luat ce a fost bun pentru el. Îmi este rușine cu voi, vai de voi…

  7. Restaurantul de pe lacul Tușnad a fost lăsat în paragină! L-au luat niște unguri, l-au renovat, au măncare foarte bună la prețuri decente, iar personalul este respectuos, amabil chiar prietenos. Mai tot timpul au știut să se alieze pentru a fi la guvernare. Sunt uniți și știu ce vor. Bravo lor, rușine nouă!

  8. auzi d-l anonim…..??!! deci care varianta-i mai buna …..?? sa lucrezi la ei in tara pe un salariu ca al lor ….sau sa lucrezi la firmele lor dar in tara ta pe un sfert de salariu , sau poate chiar mai putin…..??!!! tu cam de ce crezi ca „investesc” firmele straine in romania….??!! ca le-am cazut noi cu tronc…..??!! nu draga ….vin in tara noastra pentru forta de munca ieftina si pentru ca pot face tot ce vor fara sa-i traga nimeni la raspundere….asa ca nu mai visa….

    • Ai de capu tau….ce forță de muncă ieftină este la noi? Un țăran nu vrea să culeagă struguri pentru 150 lei pe zi. La oraș …pretenții mult mai mari.
      Te-ai uitat ultima data la știri acum 15 ani și tot repeți niste lucruri care nu mai sunt demult valabile.

  9. dumneata traiesti in romania …?!!! ca dupa cum vb ori traiesti pe un continent indepartat si esti rupt complet de realitatile din romania ….ori daca traiesti in tara inseamna ca esti extrem de naiv sa nu zic prost…..in tara asta totul fara nici o exceptie este de vanzare …. daca sti la cine trebuie sa marci banul….restul sunt povesti pentru copii…..

  10. Ce nu înțelegeți oameni buni că este globalizare,nu mai deține Romania nimic,totul aparține deja corporațiilor celor mai influenți și bogați nenorociți din lume? Totul se va duce în cap în curând și începe foametea din cea mai aspră dictatura din istorie….

  11. CAND VETI ALEGE CONDUCATORI ROMANI PE CARE SA-I DOARA INIMA DE PAMANTUL STRABUN,SI SA TINA ,SA IUBEASCA TARA CA PE SINE INSUSI ATUNCI VOM FI UNITI SI STAPANI PE CE NE-A LASAT STRABUNII,,DAR DACA LA ALEGERI VOTAM CU CURU IN LOC DE CAP ,ATUNCI NU PESTE MULT TIMP O SA AUZI SI IN BUCURESTI CA RASPUNS; ( NEM TU DOM RUMANO ) CAND O SA CUMPARATI O INGHETATA.DESCHIDETI OCHII ROMANI NU DORMITI CA DUSMANII TARII CEI CE VOR SA NE DISTRUGA,LUCREAZA INCET SI BINE .SI VA FI PREA TARZIU .

  12. Maghiarii din Ungaria au făcut ce.au vrut în România, întotdeauna, cu UDMR în frunte, și continuă s.o facă. Acesta este rezultatul cardasiilor politice, la fiecare campanie electorală, după 1989, și lipsa de conducători români patrioți, mai degrabă îi numim trădători de țară.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.