Familie de români învinge Wizz Air: 40.000 de Euro despăgubiri după o cursă de coșmar

Publicat: 15 feb. 2024, 11:01, de Vlad Stefan Orjan, în ESENȚIAL , ? cititori
Familie de români învinge Wizz Air: 40.000 de Euro despăgubiri după o cursă de coșmar

Un avocat din Oradea, Mircea Ursuța, și familia sa au obținut o victorie importantă în instanță împotriva companiei de transport aerian Wizz Air, după o experiență dezamăgitoare într-o călătorie spre Spania în 2020. Instanța de la Judecătoria Alba Iulia a decis să acorde familiei Ursuța despăgubiri în valoare de 40.000 de euro după ce Wizz Air a anulat fără explicații un zbor la care aceștia cumpăraseră bilete.

Vacanța familiei Ursuța în Spania, care includea patru bilete Wizz Air dus-întors Sibiu – Madrid, s-a transformat într-un coșmar în momentul în care au încercat să se întoarcă în țară. La aeroportul din Madrid, la două ore după ora programată pentru aterizare, au aflat că zborul către Sibiu a fost anulat din cauza condițiilor meteorologice. Cu toate acestea, nu au reușit să găsească niciun reprezentant Wizz Air în aeroport și au fost lăsați pe cont propriu, conform ebihoreanul.ro.

Familia a fost nevoită să doarmă pe jos în aeroport timp de trei nopți, împreună cu copilul lor de doi ani și zece luni, și să-și prelungească cazarea în Madrid, toate acestea pe cheltuiala proprie. După cinci zile de peripeții, în care nu au primit nicio asistență din partea Wizz Air, au decis să se deplaseze pe cont propriu până la Barcelona pentru a ajunge acasă. Cu toate acestea, au reușit să ajungă doar până la Budapesta, de unde au închiriat o mașină pentru a parcurge restul distanței până la Oradea.

Mircea Ursuța a depus peste 50 de reclamații pe site-ul Wizz Air, dar a primit doar răspunsuri automate, oferindu-i doar apă și sendvișuri. În septembrie 2023, instanța a decis că Sucursala Wizz din România și compania mamă din Ungaria trebuie să plătească daune materiale, compensații, daune morale și cheltuieli de judecată în valoare totală de 40.000 de euro.

Deși niciun reprezentant al Wizz Air nu s-a prezentat la proces, instanța a respins argumentația lor și a subliniat că, indiferent de locul de achiziționare a biletelor, se aplică prevederile Regulamentului CE nr. 261/2004. Sentința nu a fost atacată până acum și avocatul orădean a făcut apel la Tribunalul Alba Iulia, solicitând întreaga sumă inițială de 80.000 de euro.

Familia Ursuța se declară mulțumită de decizia instanței și este încrezătoare că vor obține despăgubirile complete în ultima fază a procesului. Wizz Air nu a oferit încă un răspuns în legătură cu această decizie.