Fostul drum de pământ devine rută strategică. Singurul drum național neasfaltat nu va mai fi neasfaltat

Publicat: 29 iul. 2025, 13:33, de Nitulescu Gabriel, în ECONOMIE , ? cititori
Fostul drum de pământ devine rută strategică. Singurul drum național neasfaltat nu va mai fi neasfaltat
Drumul Loviștei

După două decenii de promisiuni, autoritățile dau startul lucrărilor pe un traseu cu potențial economic și turistic uriaș. Drumul Loviștei va lega direct Curtea de Argeș de Sibiu.

Unul dintre cele mai controversate drumuri din rețeaua națională – cunoscut până de curând ca „rușinea șoselelor românești” – este pe cale să se transforme într-o arteră strategică pentru infrastructura rutieră din România. Este vorba despre Drumul Loviștei, un traseu de 31 de kilometri care traversează județul Vâlcea și care, odată modernizat, va oferi o alternativă viabilă la traficul aglomerat de pe Valea Oltului.

Start oficial pe 15 august: promisiune îndeplinită după ani de stagnare

Președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, a anunțat oficial că lucrările de modernizare vor începe pe 15 august 2025. Proiectul este considerat unul strategic, atât pentru regiune, cât și pentru reconfigurarea rutelor naționale dintre Muntenia și Transilvania.

„Am luat legătura cu firma care a câștigat licitația și am stabilit că lucrările vor începe pe 15 august. Proiectul este unul complex, cu provocări tehnice specifice zonei, dar vom prioritiza intervențiile și vom lucra cât se poate în acest an”, a declarat Rădulescu.

Drumul Loviștei, cunoscut anterior drept DN7D, a fost pentru ani de zile un segment impracticabil, neasfaltat, care punea probleme serioase de acces și siguranță rutieră. În 2021, a fost retrogradat la statut de drum județean și trecut în administrarea autorităților locale, cu promisiunea fermă de modernizare.

Legătura directă între Argeș și Sibiu, fără ambuteiajele de pe Valea Oltului

Odată reabilitat, Drumul Loviștei va conecta localitățile Perișani, Titești, Boișoara și Câineni, oferind o rută alternativă pentru o porțiune importantă de drum între Curtea de Argeș și Sibiu. Șoferii care până acum erau obligați să străbată Valea Oltului – un coridor sufocat de trafic, accidente și blocaje – vor avea la dispoziție o cale mai rapidă și mai sigură.

Ruta promite să reducă semnificativ timpii de deplasare între sudul și centrul țării și să descongestioneze una dintre cele mai problematice zone de trafic ale infrastructurii românești.

Dezvoltare regională și turism montan: un nou început pentru Țara Loviștei

Prin investiția în Drumul Loviștei, autoritățile locale mizează pe un impuls economic și turistic major pentru zona Țării Loviștei, o regiune montană cu peisaje spectaculoase, bogății naturale și vestigii istorice importante. Modernizarea șoselei va permite accesul mai ușor al turiștilor și va încuraja investițiile în pensiuni, servicii și evenimente locale.

„După începerea lucrărilor, vom monitoriza atent zona, iar un controlor de trafic va avea atribuții clare. Utilajele de mare tonaj vor folosi drumuri tehnologice pentru a nu distruge structura drumului în lucru”, a mai explicat președintele CJ Vâlcea.

Proiect susținut din fonduri europene și buget local

Finanțarea proiectului vine din surse multiple – fonduri guvernamentale, europene și bugetul propriu al județului. În paralel, autoritățile lucrează și la alte șantiere esențiale, precum tronsonul Fedeleșoiu–Jiblea, care se apropie de 60% grad de execuție.

În 2021, la momentul preluării DN7D de către Consiliul Județean, Constantin Rădulescu declara că „visul reabilitării drumului Loviștei trebuie să devină realitate”. La patru ani distanță, visul începe să se concretizeze.

În contextul în care proiecte majore de infrastructură – precum Autostrada Sibiu–Pitești – înaintează în ritm lent, acest drum județean modernizat ar putea deveni, în scurt timp, o piesă-cheie în reconfigurarea fluxurilor de transport rutier din România.