Frigiderul Fram revine pe piață împreună cu o gamă întreagă de electrocasnice sub același brand

Publicat: 06 iul. 2021, 16:28, de Aurel Drăgan, în Business , ? cititori
Frigiderul Fram revine pe piață împreună cu o gamă întreagă de electrocasnice sub același brand

Frigiderul Fram se întoarce, cu o nouă înfățișare și însoțit de o gamă întreagă de electrocasnice mari și mici. Primul frigider românesc revine pe piată. FRAM va fi relansat de către compania Network One Distribution (NOD) și este elementul în jurul căruia se construiește o nouă linie de produse electrocasnice. Planurile pe termen mediu pentru noul FRAM includ obținerea unei cote de piață de 10%.

Emblema frigiderului romanesc prezent în casele românilor pentru mai bine de 30 de ani, FRAM, revine pe piață. De data aceasta, însă, frigiderul nu vine ca produs singular, ci face parte dintr-o întreagă linie de produse electrocasnice.

Din păcate, electrocasnicele Fram nu sunt produse în România, ci în Turcia și China. Compania ne-a răspuns totuși că se caută soluții pentru ca acestea să fie fabricate în România.

Vara aceasta FRAM va prezenta publicului român peste 30 de produse, electrocasnice mari (frigidere, mașini de spălat rufe, mașini de spălat vase, hote, aragazuri) și mici (espressoare, cafetiere, friteuze, fierbătoare, prăjitoare de pâine, tocătoare), integrate în 4 game diferite și declinările lor (retro, clasic, color si modern) sub sloganul “Din trecut, în prezent”.

Noua linie se adresează deopotrivă generațiilor nostalgice, millenialilor deschiși să redescopere simbolurile vremurilor de atunci, cât și generației Z, dornică să se raporteze deopotrivă la rădăcini și la aspirații contemporane.

Când spui FRAM, spui retro-future. Spui design ergonomic și tușe elegante. Spui melanjul dintre trecut și prezent, dar și viitor care știe să valorizeze trecutul, fără să-și piardă gustul pentru inovație și pentru mâine. Când dorința de regăsire a identității naționale este un trend imposibil de ignorat, e important să încurajăm brandurile valoroase și design-ul local, să demonstrăm că România este în continuare capabilă să creeze, să distribuie și să comercializeze produse de calitate”, explică Iuliana Stănculescu, Division Manager NOD | Divizia Electrocasnice.

Lansarea din 2021 confirmă rezonanța brandului la esteticul funcțional. În categoria retro se regăsesc celebrele linii rotunjite la colțuri, forme integrative și armonice. Paleta de culori migrează de la pastelurile anilor ‘60 la roșu, nuanțe metalice și mate, de brun și gri și, evident, clasicele alb / negru. În rol de star pentru culoarea identitară a brandului FRAM – turcoise inspirat de agata albastră, simbol al rezistenței, optimismului și frumuseții fără vârstă.

Născut în inima Romaniei, niciodată străin de trendurile globale, FRAM își propune să depășească așteptarile locale, următorul pas fiind abordarea pieței internaționale.

„Dacă e o constantă în cei peste 65 de ani de existență tumultuoasă a lui Fram, aceasta este design-ul. Formele rotunjite, culorile pastel și sistemul de deschidere ce anticipa, în anii 60, slăbiciunea pentru industrial, l-au plasat în lumea bună a electrocasnicelor. Astăzi Fram este frigiferul pentru cei care, deși înconjurați de o mulțime de opțiuni, aleg în continuare designul cool și valorile aduse de un brand 100% românesc”, declară Andrei Militaru, CEO Network One Distribution.

NOD are ca strategie de dezvoltare revitalizarea brandurilor românești. În trecut, a lansat bicicletele Pegas și televizoarele Diamant.

Primele frigidere Fram au fost produse în 1961 la Întreprinderea de Mașini Electrice București, după care producția a fost mutată la Sadu, în Gorj. Aici au apărut ulterior frigiderele Thomson (cu licență), denumite apoi Frigero și Arctic.

În prezent, un frigider Fram costă în jur de 2.500 de lei le eMag.